Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Iveco Eurocargo sufla trofeul de sub nasul Renault Trucks C&K

Iveco Eurocargo a fost declarat „International Truck of the Year 2016” de catre un juriu alcatuit din jurnalisti reprezentand cele mai bune reviste de camioane din 25 de tari europene, intre care si Tranzit. Eurocargo a strans 101 puncte din 175 maxim posibile, cu numai trei voturi mai mult decat gama de constructii Renault Trucks C&D. Pe locul al treilea s-a clasat noul model de constructii al producatorului turc Ford Cargo. Iveco stabileste astfel un record absolut in materie de premii cu mare greutate in Europa, fiind singurul producator european de vehicule comerciale care are in productie patru modele premiate in ultimii trei ani: Stralis Hi-SCR (Camionul Anului 2013), Daily (Vanul Anului 2015), Magelys (Autocarul Anului 2016) si Eurocargo (Camionul Anului 2016).
 
Cu cele patru premii primite in ultimii trei ani, Iveco a dobandit un avantaj competitional care se vede si in cifra de afaceri a diviziei de vehicule comerciale, ce incheie 2015 cu profit in crestere pentru al patrulea an consecutiv.
Italienii au dovedit ca au viziune, tehnologia dezvoltata miscandu-se in aceeasi directie cu piata. Miscarea castigatoare a fost facuta in 2012, cand a lansat motorul Euro 6 numai pe SCR, care a oferit clientilor avantajul competitiv al evitarii stationarii vehiculelor pentru regenerarea filtrului de particule, directie inspre care s-au indreptat intre timp si alti producatori de camioane.
O alta mutare castigatoare a fost investitia in tehnologii de propulsie pe gaz natural lichefiat si gaz natural comprimat, care au inceput sa creasca deja in cerere in randul clientilor, si asta nu numai in Italia, unde reteaua de alimentare cu gaz este foarte densa, ci si in alte tari europene. Iar investitia in productia de serie a vehiculelor cu propulsie pe gaz este pe agenda tuturor producatorilor de camioane care au investit pana acum in mai multe tehnologii alternative la propulsia pe diesel, inclusiv cea pe gaz.
Eurocargo este disponibil intr-o versiune „super-eco” pe gaz natural comprimat (motor Tector cu sase cilindri, de 210 CP, care respecta normele Euro 6 „C”, cerute de la 1 ianuarie 2017), ce poate fi folosita cu succes in toate orasele cu restrictii pentru camioanele poluante in centru, inclusiv pe timp de noapte, tehnologia CNG fiind mult mai silentioasa decat cea diesel.
Noul Eurocargo a impresionat si prin cabina functionala, care seamana cu noul Daily, si el castigator al titlului International Van of the Year 2015, pentru a induce strategia de piata a noului produs: un camion pentru oras, usor de accesat, aspect absolut necesar pentru distributia catre mai multe puncte. In acelasi timp, pentru cei care doresc sa utilizeze Eurocargo pe distante medii, cresterea aerodinamicitatii cabinei este un plus pentru reducerea consumului de combustibil. Interesant este ca Eurocargo nu seamana aproape deloc cu Stralis, cel putin pentru moment, deoarece este posibil ca noua generatie de camioane grele de la Iveco, asteptata pentru 2016, sa preia din linia …

Articole similare