Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TRANSPORT DE MARFA / DAF

Pentru distributie urbana si vehicule de uz municipal, DAF propune modelul LF, disponibil cu mai multe greutati, ampatamente si puteri, atat ca autotractor, cat si ca autosasiu, cu cabina normala sau de dormit. Despre acesta insa, dar si despre noul CF, destinat sarcinilor speciale din transportul urban – masini de pompieri, autocisterne, vehicule pentru constructii – sau transportului pe distante lungi, puteti citi mai multe in articolul dedicat camioanelor lansate in 2013.
 

Pentru transport pe distante lungi, noul XF are in continuare cea mai mare cabina de pe piata, asa cum sustin oficialii companiei, (12,6 m3), si pastreaza multe elemente apreciate in trecut de soferi.
Podeaua coborata si stalpii de protectie frontali subtiati contribuie la cresterea vizibilitatii. Scaunele sunt noi, pozitia lor poate fi ajustata in multe moduri, iar paturile sunt mai mari. Suspensia absoarbe mai bine energia transmisa, iar volanul a fost reproiectat, ca si sistemul de informare de pe bord, care are mai multe functii si ecran color. Pe consola centrala a bordului au aparut doua suporturi pentru cana sau PET de 0,5 l dintr-un plastic solid. Ambele spatii pentru sticle au fost pastrate, cel de sub cotiera fiind continuat de un mic cos de gunoi. Performantele si stilul de condus ale soferului pot fi monitorizate prin Driver Performance Assistant, standard pentru toate versiunile XF106/16, care afiseaza pe ecran informatii detaliate despre consumul de carburant in timp real, mesaje cu recomandari privind schimbarea treptei de viteza sau indicatii cum poate reduce costurile si consumul prin asigurarea presiunii corecte in anvelope sau pozitionarea deflectorului de aer.
Motorul Paccar MX-13 Euro 6, pe baza de SCR, EGR si filtru activ pentru particule, utilizeaza tehnologia common rail, o turbosuflanta cu geometrie variabila si sisteme avansate de control al presiunii, pentru o eficienta maxima. Motorul este conceput pentru o durata de utilizare de 1,6 milioane de kilometri, cu intervale de service de 150.000 km. Cutia de viteze poate fi automatizata AS Tronic cu 16 trepte sau manuala cu 12 trepte. Si, pentru a nu ingreuna traversarea cabinei dintr-o parte in alta, maneta schimbatorului de viteze se poate rabata cand camionul stationeaza.

Articole similare

Ad