Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un 2013 putin mai slab, dar mare incredere in 2014


MHS Truck&Bus a vandut in 2013 circa 700 de camioane noi, ceva mai putine decat in 2012, scaderea si pierderea pozitiei de lider de piata fiind cauzate mai ales de faptul ca MAN este foarte puternic in transportul specializat, care in ultimul timp nu merge atat de bine la noi. Chiar si pe fondul acestei scaderi, Romania este una dintre pietele cele mai bune pentru producatorul german.
 

De la 2014 se asteapta o cerere mai mare de camioane, si implicit vanzari mai mari pentru MAN, dar pentru asta trebuie sa continue cresterea economica si sa existe mai mult interes pentru transport din partea finantatorilor, care sa vina si cu oferte mai bune.

Autotractoarele pentru transport de marfuri generale reprezinta 55-60% din totalul vanzarilor MHS, iar modelul cel mai solicitat la noi este MAN TGS. Compania a vandut si multe Euro 6, asa cum declara Jorge Leuschner, CEO-ul MHS Truck& Bus, dar numai 50-60 au si fost livrate in 2013, restul urmand sa fie aduse in tara in 2014. In ceea ce priveste stocul de Euro 5 de la inceputul lui 2014, acesta nu va fi foarte mare, deoarece multe unitati au fost deja livrate.
Cea mai mare flota vanduta de MHS in 2013 a fost reprezentata de 50 de autotractoare TGX cu motor de 440 CP, pentru transport pe distante lungi, ea fiind urmata de o alta, de 45 de unitati, si de cateva de 20-30 de camioane. „Cei mai multi dintre acesti clienti de flote au cumparat MAN si in trecut si este imbucurator ca achizitioneaza camioanele noastre in numar tot mai mare.“
La final de 2013, compania avea pe stoc circa 70 de vehicule noi, „nu prea multe, din cauza cererii mari de Euro 5“, iar termenul de livrare pentru cele care urmeaza sa fie puse in productie este de trei luni.
MHS are, de asemenea, cinci camioane TGX si TGS Euro 6 pe care le ofera clientilor spre testare. „Unii clienti fac o cursa, masoara consumul si daca acesta e ca in cataloagele producatorului, iar soferul este si el multumit, se decid sa comande. Altii le testeaza mai mult timp. Putem aduce si alte modele, dar ideea testelor e sa se vanda flote, nu doar cateva unitati, or, clientii romani cu parcuri mari prefera TGS sau TGX.“
Pe segmentul de distributie, nici la noi, nici in alte tari europene nu prea se fac volume, „insa cota MAN este mai mare decat a altor producatori“, asa cum declara Jorge Leuschner. Iar nevoie de innoire a flotei din Romania exista si in acest domeniu.
In ceea ce priveste comportamentul consumatorilor autohtoni, acestia prefera camioanele standard, avand mult mai putine optionale decat cei din vestul Europei. Sistemul de management al flotei, „pe care ar trebui sa-l aiba toti transportatorii“, este foarte solicitat la noi. Acesta nici nu e foarte scump in cazul MAN si vine instalat pe camion direct din fabrica, dar se activeaza doar la cererea clientului. Iar trainingul de condus economic este oferit gratuit tuturor celor interesati, „deoarece e si el foarte necesar. Managerii de flote pot reduce astfel costurile mai mult decat prin orice alta metoda, …

Articole similare

Ad