Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Leasing financiar, operational sau credit?

Dupa socul care a urmat crizei din 2009 si perioada de austeritate marcata de un val de vehicule reposedate, societatile de finantare au imbunatatit si diversificat oferta, in concordanta si cu apetitul in crestere al clientilor pentru a face achizitii. Pe langa traditionalul leasing financiar, creditul extern, fara TVA, si leasingul operational, sunt doua produse relativ noi si interesante pentru anumiti clienti.

Leasingul operational a fost recent introdus in oferta Volvo Financial Services, ca urmare a interesului manifestat pe piata de anumiti clienti.
 

Este adevarat ca leasing-ul financiar ramane preferat de catre majoritatea transportatorilor romani, intrucat doresc sa ramana in posesia bunului finantat la finalul perioadei contractuale, in timp ce, in cazul operationalului, bunul ramane in proprietatea societatii de finantare, este de parere Vlad Ciocanau, director Volvo Finance.
Leasingul operational se preteaza mai mult la ora actuala companiilor multinationale sau firmelor autohtone mari, care inteleg ca platind un cost fix lunar pentru exploatarea vehiculelor isi pot planifica mai bine afacerea, fara sa existe riscul cheltuielilor neprevazute. De regula, perioada de timp pentru care se incheie un contract de leasing operational este mai mica decat in cazul celui financiar, deoarece costurile cresc, iar scopul si, in acelasi timp, avantajul utilizatorului este sa poata inlocui vehiculul cu un altul mai nou, mentinand pretul constant.
Iar prin contractul de service Volvo Gold disponibilitatea vehiculului este de 100%. In plus, clientul de leasing operational scapa la sfarsitul contractului de grija valorii produsului, care poate fi influentata de fluctuatiile pietei.
Si la leasingul financiar exista posibilitatea clauzei de buy-back, pentru a garanta rascumpararea vehiculului la un anumit pret. „Pe noi ne avantajeaza sistemul buy-back, pentru ca ne ofera o previzionare pentru disponibilitatea flotei de second-hand si se pot pregati anumite strategii de valorificare a vehiculelor – campanii speciale, preturi etc. – dar clientii care opteaza pentru buy-back pierd avantajul de a vinde vehiculul in cel mai potrivit moment din punct de vedere al fluctuatiei preturilor pe piata“, precizeaza reprezentantul Volvo Financial Services.
In primele doua trimestre din 2015 urmeaza sa se intoarca aproximativ 50 de camioane cumparate cu buy-back in perioada de criza. „De regula, vehiculele pe care le preluam in acest sistem sunt bine intretinute, pentru ca au beneficiat de contract de service, astfel ca pot fi usor remarketate. In plus, au fost folosite in principal in Uniunea Europeana.“
Fara prea multe contracte cu buy-back semnate in ultimii ani, sursa pentru flota de camioane uzate raman reposesiile, insa nu au fost prea multe vehicule reposedate in ultima vreme, intrucat piata s-a asezat. In 2014 au fost sub 100 de unitati reposedate, cele mai multe provenind de la firmele de transport international.

Articole similare

Ad