Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Innoiri brat la brat ale flotelor si serviciilor

Pe o piata totala care a inregistrat in 2016 o crestere de 24%, comparativ cu 2015, divizia de camioane Mercedes-Benz a incheiat anul depasindu-si propriile asteptari, plusul de peste 30% pozitionandu-l, pentru al treilea an consecutiv, ca lider pe piata greilor din Romania. Cresterea volumelor s-a datorat in special innoirilor flotelor nationale, putine companii de transport optand anul trecut pentru extinderi masive ale parcului, exceptie facand flotele internationale. Depasirea volumelor inregistrate in 2008 a atras dupa sine si cresteri din punct de vedere al serviciilor oferite, mai ales ca 2016 a fost pentru MB primul an in care clientii au putut incheia contracte internationale de service, pe sistem de tip abonament.
 

De asemenea, 2016 a fost marcat si de o deschidere a clientilor preferential catre servisarea facuta in reteaua autorizata MB, aspect regasit intr-o crestere semnificativa, de 30%, a vanzarilor de piese.

Ovidiu Pintilie, director de marketing si vanzari Mercedes-Benz Trucks, estimeaza un total de 2.000 de unitati inmatriculate la sfarsitul anului, din care circa 90% destinate transportului pe distante lungi, 6-7% constructiilor, iar restul revenind diverselor modele specializate. „Din totalul inmatricularilor de vehicule pentru transport international, 60% au fost flote, cea mai mare livrare de anul trecut fiind de 150 de unitati, catre Ekol Romania. Nu ma astept sa urmeze un picaj al pietei, ci mai degraba o stabilizare a acesteia. Spre deosebire de 2007-2008, nivelul actual este mult mai sanatos, asezat pe fundamente reale de business, nu pe oportunitati de moment.“
Ovidiu Pintilie a observat, de asemenea, ca temporizarea vanzarilor a fost alta anul trecut: clientii de flota, care de regula cumparau in ultimele doua trimestre, au devansat achizitiile spre inceputul anului.

Exportul de vehicule SH catre Orientul Mijlociu a fost redus
Pe segmentul constructiilor, vanzarile s-au facut catre operatori privati (clienti din portofoliu, dar si clienti noi), cererea fiind in special pentru modelele Arocs si Atego pentru constructii, betoniere si autotractoare pentru basculante. „Anul acesta au fost solicitate toate configuratiile uzuale pentru constructii, mai ales ca se simte o nevoie generala de innoire a parcurilor existente“, a punctat Ovidiu Pintilie. „In timp, se vor reinnoi toate segmentele. Numai cele de nisa, precum betonierele sau configuratiile super-specializate, vor mai intarzia innoirea.“
Pe segmentul destinat constructiilor nu s-au facut achizitii in regim trade-in. „Durata de exploatare a modelelor pentru constructii este mai mare decat cea a unui autotractor pentru transport international, iar clientii prefera sa le pastreze in continuare. De asemenea, avand in vedere oferta relativ redusa de pe piata de second-hand pentru astfel de vehicule, acestia prefera sa le vanda singuri, direct.“
Din punct de vedere al volumelor pe segmentul vehiculelor second-hand, MB incheie 2016 conform previziunilor intocmite la …

Articole similare

Ad