Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Olanda folosește din ianuarie 2021 Registrul European al Companiilor de Transport

Din ianuarie 2021, Registrul European al Companiilor de Transport (ERRU), care consemnează violările majore ale legislație din domeniu, va fi activ și în Olanda, sancțiunile cele mai dure fiind pierderea bunei reputații, și deci și a licenței, dar și suspendarea sau revocarea atestatelor antreprenorilor sau managerilor de transport.

ERRU este o rețea digitală de registre naționale conectate la nivelul UE, ce include toți transportatorii rutieri și istoricul încălcării legislații din domeniu, încălcări evaluate în funcție de gravitate, prin intermediul unui sistem de puncte de penalizare ce rămân în vigoare timp de doi ani.

ERRU ar fi trebuit să se aplice din 2013, iar Olanda era pregătită, așa cum arată asociația de transport și logistică din această țară, TLN. Dar, pentru că puține alte state membre UE au luat asta în serios, s-a luat decizia de a se aștepta. În faza inițială ERRU acoperea doar încălcările cele mai grave ale legilor, dar Regulamentul a fost extins în 2016 pentru a include toate încălcările grave. Anul trecut, Comisia Europeană a avertizat Olanda și alte 14 state că ERRU trebuie introdus, astfel că de atunci ministrul olandez și Inspectoratul de Mediu și Transport din Olanda (ILT) au lucrat la actualizarea sistemului și la pregătirea lui pentru implementare, iar acum se pun la punct ultimele detalii, cum ar fi lista cu încălcările legii și punctele de penalitate corespunzătoare.

Prin faptul că se ține evidența acestor încălcări ale legii în registrul național se pot elimina din trafic cele mai grave nerespectări ale ei, ceea ce va duce la o piață mult mai echilibrată. De asemenea, ERRU va juca un rol important în alegerea vehiculelor care să fie verificate, astfel încât șansele să se oprească mașini la care chiar să se constate probleme să fie mai mari.

Lista de nereguli incluse în registru poate fi consultată în Regulation 2016/403, unde se află și clasificarea în termeni de gravitate a faptelor. Este vorba de legi și reglementări legate de perioadele de condus și de odihnă, tahograf, timp de lucru, greutăți și dimensiuni, controale tehnice, dispozitive de limitate a vitezei, atestatele profesionale ale șoferilor, permise de condus, transportul de mărfuri periculoase, accesul la piață, transportul de animale. Iar pe viitor aici vor fi incluse și noile reglementări din Pachetul Mobilitate.

Dacă o companie este amendată în Olanda sau în altă țară pentru o depășire semnificativă a timpului de condus, asta duce la puncte de penalizare din momentul în care amenda devine irevocabilă: dacă se plătește imediat, ea devine irevocabilă imediat, iar dacă se face recurs ea va fi irevocabilă după ce apare o decizie judecătoreasă de menținere a ei sau când expiră termenul limită.

Statusul numărului de puncte din sistem poate fi vizualizat prin portalul NIWO și când o firmă ajunge la 50% din numărul maxim de punte admise primește o notificare, iar când se atinge pragul maxim (care se determină și în funcție de mărimea firmei) ILT începe o procedură de investigație, după care, pe baza recomandării sale, NIWO ia decizia referitoare la consecințele pe care trebuie să le suporte compania respectivă.

Articole similare

Ad