Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vor exista întreruperi în lanțul de aprovizionare în primele săptămâni de Brexit

Chiar și pentru companiile bine pregătite, vămuirea din noul context Brexit va face ca circulația mărfurilor între țările UE și Marea Britanie să fie mai complexă, consumatoare de timp și, prin urmare, mai scumpă, începând cu 2021. Expedierile B2C se vor scumpi din cauza reglementărilor vamale, chiar dacă până la o anumită valoare a produsului se aplică simplificări. „Fiecare expeditor trebuie să se gândească dacă modelul său de afaceri mai are sens în aceste condiții“, recomandă Ralf Düster, membru al consiliului de administrație al Setlog.

Reprezentantul Setlog se așteaptă, în cazul unui Brexit dur, la întreruperi ocazionale ale transportului de mărfuri în primele săptămâni ale anului viitor. De altfel, din cauza faptului că, din 2021, aprovizionarea țărilor UE din Regatul Unit va fi mare consumatoare de timp și bani, unele companii au acționat încă dintr-un stadiu incipient, mutându-și pur și simplu activitățile de distribuție pe continentul european.

Și companiile UE orientate spre export sunt afectate de incertitudinea cu privire la acordurile comerciale încă deschise între Marea Britanie și alte țări. „Britanicii se străduiesc să transforme acordurile comerciale ale UE în noi acorduri bilaterale. Zonele cu acorduri nerezolvate includ Mexic, Singapore și Turcia. De asemenea, încă trebuie clarificate lucrurile cu Elveția“, atrage atenția specialistul Setlog.

Subiectul regulilor pentru țările terțe este, de asemenea, încă deschis. De exemplu, în cazul în care o companie din UE importă mărfuri dintr-o țară terță și plătește taxele vamale ale țării terțe, nu este clar dacă taxele vamale trebuie plătite din nou pentru transport și la aducerea acestor mărfuri în Marea Britanie. „Pentru siguranță, mărfurile care urmează să fie aduse din țări terțe prin UE în Marea Britanie ar trebui să fie depozitate mai întâi într-un antrepozit vamal și apoi transportate mai departe“, spune Düster. O abordare similară ar fi, de asemenea, recomandabilă pentru transportul mărfurilor și în direcție inversă. „Dacă politicienii britanici continuă să acționeze atât de încet, companiile de pe ambele părți ale Canalului se pot confrunta cu costuri și taxe de milioane.“

Mai multe amănunte puteți afla din numărul următor al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad