Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Germania: Hidrogenul produs din surse regenerabile, încă la mare distanță de momentul actual

Hidrogenul continuă să rămână unul dintre pilonii de bază al dezvoltării sustenabile în termeni de mobilitate, însă utilizarea sa practică este la o distanță destul de mare având în vedere costurile.

Ministrul federal al transporturilor, Andreas Scheuer (CSU), promovează pe cât posibil tehnologia pentru sectorul transporturilor: „Germania devine o țară cu hidrogen”, a spus el recent. Hidrogenul a devenit o tendință globală, iar obiectivele climatice trebuie atinse nu numai în industrie, ci „mai ales în sectorul transporturilor”, a mai subliniat oficialul german, care a anunțat că Germania va dezvolta un centru de inovare pentru „tehnologia hidrogenului pentru aplicații ce țin de mobilitate”. „Avioanele, navele, trenurile, camioanele, dar și mașinile – hidrogenul poate aduce o contribuție enormă în toate modurile de transport pentru a ne asigura că atingem neutralitatea CO2”, a explicat Andreas Scheuer.

În varianta „verde”, adică regenerabilă, hidrogenul va fi disponibil, însă nu într-un viitor apropiat. Pentru a rezolva contradicția conform căreia este generat din gazele fosile, un proces care consumă multă energie, implicit care nu este atât de prietenos cu mediul, Scheuer a cerut sprijin economistului Veronika Grimm. „Ceva care pare ineficient la început poate avea avantaje mari atunci când este privit dintr-o perspectivă pe termen lung”. Este o chestiune de adaptare optimă la momentul „când hidrogenul neutru din punct de vedere climatic va fi, de asemenea, disponibil pe scară largă în viitorul îndepărtat prin intermediul importurilor”. Hidrogenul verde va fi importat în viitor, dar nu în acest deceniu, ci „peste 10-15 ani”, a mai spus Grimm.

În prezent, hidrogenul este subvenționat la stațiile de alimentare germane, a spus Grimm. „Prețul de producție al hidrogenului verde variază aproximativ între 2,80 euro și 6,20 euro pe kilogram.” Studiile au indicat că ar putea fi atinse prețuri competitive. „Dar încă nu suntem acolo”, a spus profesorul. În primul rând, electrolizorii, de exemplu, ar trebui să devină mai ieftini. Practic, este important să dezvolți o varietate de tehnologii. „Deci, în trafic, nu este vorba de fapt despre problema bateriei sau a celulei de combustibil, ci despre o interacțiune orientată spre obiective a bateriei și a celulei de combustibil.”

Articole similare

Ad