Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Teoretic – nu însă și practic – poți fi șofer profesionist în Spania la 18 ani

În noiembrie 2020, guvernul Spaniei a aprobat modificarea Reglementărilor Generale privitoare la Șoferi, care le permite tinerilor de doar 18 ani să conducă autobuze și camioane pe teritoriul țării, ceea ce ar putea reduce criza de șoferi profesioniști. Dar cerințele legate de training, absența unei oferte reale de cursuri și perioada atât de lungă necesară procedurilor administrative pentru a putea obține calificările profesionale necesare fac ca în realitate să nu poată ajunge nimeni să conducă la 18 ani.

Concret, persoanele mai tinere de 21 de ani care vor să obțină permisul de conducere de camion/autobuz trebuie să obțină anterior o calificare a aptitudinilor profesionale (certificat CAP) care presupune parcurgerea unui curs de 280 de ore, față de 140 de ore, care le sunt cerute aplicanților mai în vârstă. Dar centrele de training autorizate nu programează aceste cursuri din cauza costurilor mari și a cererii mici din partea studenților, ceea ce în realitate îi împiedică pe tinerii de 18 ani să poată urma un astfel de curs obligatoriu. Piedicile nu se opresc aici, din moment ce termenele administrative stabilite pentru îndeplinirea tuturor procedurilor necesare pentru a putea fi examinat și a obține CAP și permisul de conducere fac ca aceasta să fie o misiune imposibilă, deoarece în cel mai bun caz, în care tinerii iau examenul din prima, ar dura cel puțin un an până când ei ar putea lucra ca șoferi profesioniști.

Acest lucru este cu atât mai de neînțeles, arată federația transportatorilor FENADISMER, cu cât Spania este pe locul al doilea în UE în ceea ce privește șomajul în rândul tinerilor.

În prezent numărul de posturi vacante de șoferi profesioniști din Spania este estimat la peste 10.000, iar situația se va agrava din cauză că media de vârstă a conducătorilor auto este acum de peste 50 de ani și că unul din trei se va pensiona în următorii cinci ani.

Articole similare

Ad