Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tahograful inteligent 2 e tot mai aproape, inclusiv pentru vehiculele ușoare

Federația operatorilor spanioli de transport FENADISMER amintește faptul că Pachetul Mobilitate stabilește o perioadă de tranziție pentru a înlocui actualele tahografe analoage și digitale cu noul tahograf inteligent de a doua generație, care din 2026 trebuie să echipeze și vehiculele ușoare ce fac transport internațional – iar în Spania există posibilitatea ca și cele care fac transport intern să fie obligate să aibă noul tahograf.

Acest dispozitiv va fi montat pe toate vehiculele noi de transport imediat ce Comisia Europeană definește specificațiile tehnice, momentul estimat fiind înainte de august 2023. De atunci se acordă o perioadă de tranziție pentru înlocuirea tahografelor vechi de pe vehicule, deci cele înmatriculate înainte de 15 iunie 2019 vor trebui să aibă noua generație instalată înainte de decembrie 2024, și vehiculele care au prima generație de tahograf inteligent trebuie să le înlocuiască înainte de august 2025.

În Spania există circa 440.000 de vehicule pentru transport de mărfuri și pasageri care sunt obligate să aibă tahograf, din care 80% au tahograf digital, iar estul, analog, pentru că sunt mai vechi de 14 ani. Mai ales în cazul transportului privat peste 50% din flotă depășește această vârstă în Spania.

Reamintim că noua generație a tahografului inteligent permite o înregistrare mai precisă a poziției și timpului de lucru al șoferilor profesioniștii, pentru a se putea controla corespunzător respectarea noilor prevederi din Pachetul Mobilitate referitoare la detașarea șoferilor din transportul internațional și la limitările referitoare la cabotaj. Concret, a doua generație a tahografului inteligent va face posibilă înregistrarea locului unde începe perioada zilnică de muncă a șoferului, a trecerilor granițelor, a încărcărilor și descărcărilor și a locului unde și-a încheiat programul zilnic.

Articole similare

Ad