Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul din Polonia se află în vârful fazei de creștere și începe să se axeze mai mult pe intern

PwC, în colaborare cu asociația poloneză de transport și logistică TLP, a realizat un raport privitor la perspectivele de dezvoltare a transportului polonez în perioada 2020-2030. De aici rezultă că există cinci forțe care vor determinat modul cum va arăta acest sector de activitate în următorii ani: creșterea transportului intern și a volumelor de import/export, reorganizarea transportului internațional de marfă din cauza modificărilor legislative din UE, criza de șoferi, digitalizarea și industrializarea.

În perioada 2018-2022 transportul rutier din Polonia a avut o creștere totală a volumelor de 23% (în termeni de tonaj), de la circa 1,17 la circa 1,44 de miliarde de tone, și se află acum în vârful fazei sale de creștere. Dinamica serviciilor de transport oferite de firmele poloneze în această perioadă este pozitivă, dar începe să scadă din cauza scăderii indicatorilor economici. Până acum transportul internațional s-a dezvoltat mai rapid decât cel intern, dar după 2022 tendința s-ar putea inversa din cauza modificărilor din legislația europeană. Pe termen lung, se estimează o încetinire a creșterii și la intern și la internațional. Estimarea de creștere a acestei industrii a fost bazată pe tonaj (nu pe performanța transportului, în tone-kilometri), datorită corelației strânse dintre creșterea tonajului și indicatorii economici, dar pe termen lung se poate presupune că performanța în transport va crește și ea proporțional cu tonajul.

În condițiile marjelor mici de profit din domeniu (EBIT este 3,62%), creșterea costurilor poate duce la eliminarea firmelor ineficiente, iar de la cele mari se așteaptă să aibă rezultate mai bune.

Anunțata creștere economică a Poloniei nu va fi posibilă fără o creștere continuă a transportului și se văd deja semnale că mari operatori europeni deschid centre de distribuție în această țară. Companiile de transport și logistică ar trebui, arată raportul, să folosească creșterea pieței pentru a-și extinde activitatea, păstrând echilibrul între sursele interne și cele externe de venituri. Iar statul va putea influența creșterea pieței sprijinind dezvoltarea infrastructurii de transport. Deocamdată este interesant faptul că lipsa infrastructurii sau infrastructura insuficientă nu limitează creșterea industriei, deși poate avea impact semnificativ asupra operațiunilor de transport desfășurate în Polonia.

Articole similare

Ad