Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se mai pot da comenzi cu livrare în 2022!

IVECO România a avut rezultate bune în 2020, iar în 2021 le-a depășit, trecându-și în palmares o cifră de afaceri cu 33% mai mare, 2.607 vehicule comerciale ușoare și grele, în creștere cu 40% față de anul anterior, 744 de vehicule rulate, în linie cu rezultatele din 2020, și cu 20% mai multe vânzări de piese de schimb. Producătorul italian are o cotă de piață de 17,6% la utilitare de peste 3,5 t și ocupă poziția a doua în topul înmatriculărilor de vehicule noi din 2021. Un aspect și mai important de subliniat este acela că, într-un moment cu multe probleme cauzate de aprovizionarea cu materii prime, IVECO încă poate onora comenzi cu livrare în 2022, ceea ce îi va permite să obțină rezultate și mai bune decât în 2021.

Vânzările de camioane noi au crescut și ele cu 30% față de 2020, iar IVECO a înmatriculat 480 de unități, progresul fiind vizibil în egală măsură și pentru modelele on-road, și pentru cele off-road. Și ar fi putut să se livreze și mai mult, declară Andrei Gagea, Business Director IVECO România, dacă nu ar fi fost întârzierile de producție și din lanțul logistic, pe care însă compania, spre deosebire de alți competitori, le-a avut doar spre finalul anului. Numărul de unități livrate unui client nu a fost limitat – „așa mi se pare corect să procedez, dacă am convenit că pot livra o anumită comandă, altfel spuneam că nu pot“. De altfel, și firmelor care dau comenzi acum li se garantează, în funcție de model, livrarea în 2022, deoarece dealerii au stocuri și comenzi în derulare. Anumite modele care se comandă acum și trebuie produse de la zero pot fi livrate în a doua jumătate a anului.

Din gama grea în 2021 au fost livrate atât Trakker, cât și camionul lansat anul trecut, T-WAY, care va fi noul vârf de lance pe segmentul off-road. Tot în ceea ce privește gama de peste 16 t mai există în portofoliu modelele S-WAY și X-WAY. S-WAY a fost lansat în România la începutul pandemiei, când firmele de transport internațional pe distanțe lungi nu mai investeau, ci așteptau să vadă ce se va întâmpla pe piață. Între timp situația s-a schimbat, iar noul model a intrat din ce în ce mai mult în flotele clienților români, care se declară mulțumiți de el, drept pentru care cererea crește atât pe piața noastră, cât și la nivel european. „Gama înnoită ne ajută, avem multe comenzi pentru 2022, calitatea și performanțele vehiculelor au confirmat și ele se află deja în exploatarea unor clienți mari“, astfel că 2022 se va încheia cu performanțe mai bune decât 2021. Rezultatele obținute în 2021 sunt rezultatul „efortului depus de întreaga echipă IVECO România și a rețelei de dealeri“.

Se pune din ce în ce mai mult accent pe serviciile oferite clienților: contracte de garanție extinsă cu acoperire națională și internațională, pachete de conectivitate și contracte de întreținere și reparații.

În ceea ce privește utilitarele de 3,5-7,49 t, IVECO este liderul pieței românești, pentru al treilea an consecutiv, și are o cotă de aproximativ 25%. De pe această poziție se pregătește pentru implementarea noii legislații privitoare la licențierea, din mai 2022, a vehiculelor de 2,5-3,5 t care fac transport internațional și pentru echiparea lor cu tahograf din 2026.

Prețul autovehiculelor IVECO noi a crescut în 2021 în medie cu 10%, din cauza scumpirii materiilor prime la nivel global, un avantaj în cazul producătorului italian fiind acela că perioada dintre semnarea contractului și finalizarea producției poate ajuta la conservarea prețului ofertat inițial.

Circa 30% dintre vehiculele vândute în România au fost finanțate cu ajutorul IVECO Capital, la dobânzi preferențiale, iar condițiile oferite au fost „bune și constante“, cu dobânzi de la 0% (pentru unele utilitare ușoare) până la 1,99%.

În 2022 compania intenționează să continue creșterea din 2020 și 2021, să fie mai dinamică în ceea ce privește atât vânzările, cât și activitatea de after-sales, și să ajungă astfel la o cotă de piață mai mare.

Lider european în ceea ce privește sustenabilitatea

În România în 2021 s-au înmatriculat aproximativ 150 de camioane IVECO alimentate cu CNG sau LNG. Dacă în cazul LNG infrastructura este o problemă reală, pentru 2022 există discuții referitoare la investiții, iar un producător a anunțat recent că a obținut toate autorizațiile necesare și că va deschide pentru început 2-3 stații de alimentare, astfel încât să poată fi tranzitată toată România.

Andrei Gagea admite că scumpirea gazului poate influența negativ apetitul pentru camioanele care folosesc acest tip de propulsie, dar, de asemenea, există semnale că ea este temporară, iar prețul va redeveni competitiv.

În ceea ce privește un transport mai prietenos cu mediul, reprezentantul IVECO declară că există numeroase soluții, nu doar gazul, dar ele trebuie alese în funcție de aplicațiile la care vor fi folosite și de modalitatea de exploatare. IVECO a certificat deja reducerea emisiilor pe care o oferă vehiculele sale și le-a promovat mai devreme și mai susținut decât alți producători, și de aceea este lider de piață în domeniu.

Pe segmentul vehiculelor electrice vedem deja tot mai multe autoturisme în România și au început să apară și utilitare ușoare, deci sigur infrastructura se va dezvolta mai rapid. În cazul lor este nevoie de înțelegerea nevoilor clienților, a așteptărilor pe care le au de la aceste mașini și a ce pot și ce nu pot face ele.

Și camioanele diesel pot fi „ajutate“ să fie mai prietenoase cu mediul prin opționale ce reduc consumul, iar unii clienți, mai ales cei cu flote mai mari, sunt dispuși să investească în plus, știind că o economie de câțiva cenți la 100 sau la 1.000 km poate însemna în 4-5 ani, dacă e vorba de un număr mai mare de camioane, sume importante. Pentru alți clienți economiile ar fi mai mici, astfel că ei nu sunt deschiși spre astfel de opțiuni, dar, „în orice caz, noi îi consiliem din acest punct de vedere“. Pentru gama de vehicule IVECO WAY care au Connectivity Box clienții pot beneficia gratuit de mentenanță predictivă, monitorizarea vehiculului și asistență de la distanță, diagnoză de la distanță sau actualizare automată a software-ului. Spre finalul anului trecut a fost lansat S-WAY de 490 CP echipat cu motor Cursor 13, proiectat pentru a obține niveluri mai reduse de consum (până la 3%) și în cazul căruia se estimează că pentru misiuni de transport de lungă distanță (120.000 km/an) se pot economisi aproximativ 3.600 de euro/camion/3 ani.

Garanție extinsă și contract de service pentru utilitare rulate

Divizia de autovehicule rulate OK Trucks a ajuns la 744 de unități vândute în 2021, față de 730-740 în 2020, „care oricum a fost un an foarte bun, cu mult peste cei precedenți“. Aceste modele provin din trade in, buy back sau de la divizia OK Trucks din întreaga Europă.

OK Trucks oferă garanție extinsă și contracte de întreținere și reparații cu acoperire europeană pentru vehiculele rulate, ceea ce le garantează clienților nu doar o disponibilitate mare a mașinilor, ci și costuri de întreținere predictibile, astfel că unii dintre ei apelează la această soluție de 2-3 ani.

Prețul vehiculelor second-hand vândute în 2021 a crescut față de 2020, dar asta în condițiile în care au fost vândute modele mai noi, de cel mult cinci ani, cu mai puțini kilometri la bord și cu mai multe opționale, iar în anul precedent s-au vândut chiar și mașini produse în 2013

Andrei Gagea crede că disponibilitatea vehiculelor rulate va fi mai redusă în acest an datorită cererii mai mari la nivel european, „dar colegii mei fac eforturi susținute pentru menținerea stocurilor la nivel optim. Sursele de aprovizionare sunt canalele interne sau alte piețe europene.“

O bună capilaritate a rețelei de dealeri, care continuă să se dezvolte

Vânzarea de piese de schimb a crescut cu 20% față de 2020, și implicit și numărul orelor de manoperă în service, iar de la 2022 se așteaptă o creștere similară.

În 2021 IVECO a făcut schimbări în rețeaua de dealeri „și credem că a fost ajustată astfel încât să facă față strategiei noastre de viitor, care presupune să ne concentrăm și mai mult asupra tuturor aspectelor din activitatea noastră: vânzare de vehicule noi și rulate, after-sales, propulsii alternative“.

În prezent în România sunt opt dealeri și un sub-dealer, cu 21 de puncte de vânzări și 24 de ateliere în 22 de orașe din țară, „deci capilaritatea este bună și sigur în 2022 vor apărea locații noi“. Rețeaua dispune de stocuri mari de piese de schimb, astfel încât intervențiile să se poată face cât de repede. Se derulează campanii intensive de promovare a contractelor de întreținere și reparații, cu prețuri avantajoase, care pentru gama ușoară încep de la 3 euro/lună.

Un alt subiect important pe agenda companiei este training-ul angajaților din vânzări și after-sales, atât în ceea ce privește vehiculele convenționale, cât și cele pe gaz și apoi electrice. Totul se desfășoară după un calendar foarte bine definit, cu multe ore de pregătire, astfel încât capabilitățile tehnice ale personalului să continue să crească.

Articole similare