Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Crestere de peste 100% a pietei de vehicule grele

Potrivit informatiilor furnizate de DRPCIV, in primul trimestru din 2014 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 3.190 de autovehicule comerciale noi (din care 254 de autospeciale si trei vehicule incomplete) si 11.300 rulate (228 de autospeciale), iar 9.929 (194 de autospeciale) au fost reinmatriculate, in conditiile in care in aceeasi perioada din 2013 au fost 2.909 (cu 327 de autospeciale si un vehicul incomplet), 11.397 (cu 227 de autospeciale), respectiv 9.061 (177 de autospeciale).
 

Daca pe primele trei segmente de greutate vanzarile de vehicule noi au fost aproximativ similare in cei doi ani, pe segmentul de peste 16 t, unde de la 1 ianuarie a intrat in vigoare obligativitatea de a inmatricula numai masini noi Euro 6, ele au fost mai mult decat duble in 2014, iar tendinta este reconfirmata si de cresterea la fel de importanta a vanzarilor de semiremorci noi.
Deoarece mai multi importatori de camioane ne-au semnalat faptul ca datele de la DRPCIV nu corespund intru totul realitatii, in sensul ca unele vehicule considerate rulate la prima inmatriculare in Romania sunt de fapt noi, dar au fost inmatriculate pentru prima data in tara de origine pentru a putea fi aduse aici pe roti, am stabilit, de comun acord cu acestia, sa consideram ca, in plus fata de ce anunta DRPCIV ca fiind vehicule noi, sa le consideram ca fiind din aceasta categorie si pe cele care apar in statistici ca fiind rulate la prima inmatriculare in Romania, dar care au avut prima inmatriculare in ultimele sase luni. Sigur ca exista si posibilitatea ca o firma sa cumpere acum un vehicul comercial si, din diverse motive, sa-l revanda dupa mai putin de sase luni, dar este mult mai probabil ca acestea sa fie de fapt noi si inmatriculate provizoriu in strainatate. Diferenta dintre cifre apare mai ales la vehiculele grele, unde si termenele de livrare sunt mai mari. Iar in ceea ce priveste autospecialele mai trebuie remarcat faptul ca unele au chiar an de fabricatie 2012, dar nu au fost inmatriculate pana in 2014.
In aceste conditii, din informatiile DRPCIV reiese ca in primele trei luni ale anului au fost inmatriculate in Romania 3.190 de autovehicule comerciale noi, iar dupa calculele noastre, 3.534. In cele ce urmeaza referirile la 2014 se vor face dupa calculele noastre, iar pentru 2013 vom folosi exact informatiile furnizate de DRPCIV.
Din categoria autovehiculelor comerciale cu masa totala maxima de pana la 3,5 t au fost inmatriculate anul acesta 2.254 de unitati (206 autospeciale), fata de 2.341 in primul trimestru din 2013. Lider de piata este Dacia, cu 414 unitati (din care 131 autospeciale, una dintre ele fiind carosata de Okura), urmat de Ford, cu 327 de unitati (cinci autospeciale), Renault, cu 235 (din care cinci autospeciale), Mercedes-Benz, cu 231 (trei autospeciale), 229 Volkswagen (37 de autospeciale), 213 Peugeot s.a. Asta in conditiile in care anul trecut Dacia, cu 490 de unitati, era urmat de Citroën, cu 394 (anul acesta mult mai jos in clasament), Ford, cu 275, Renault, cu 244 etc.

Articole similare

Ad