Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lazăr Trans ajută periodic oameni aflați în nevoi, și acum și pe refugiații ucraineni

Una dintre firmele românești de transport care s-au mobilizat încă din primele zile ale conflictului armat să ajute refugiații din Ucraina este Lazăr Trans, al cărei proprietar, Iulian Lazăr, având prieteni în Germania – o familie care are în München o firmă de transport intern – și povestindu-le sau trimițându-le filme și poze despre ce se întâmpla în Ucraina și la graniță, le-a propus să organizeze o strângere de donații, care să fie apoi transportate în România de un camion al său. „Au răspuns foarte bine la propunerea mea“, remarcă Iulian Lazăr, „și s-au mobilizat incredibil. Eu nu prea știam ce se întâmplă, nu prea puteam să mă implic de la distanță în strângerea de ajutoare, dar îmi trimiteau mereu poze. Sunt impresionat și de mobilizarea germanilor, nu credeam că se va umple camionul, dar și de români, firme, organizații și cetățeni simpli.“

Bunurile donate – alimente neperisabile, produse de îngrijire personală pentru femei și copii, pampers, haine – au fost colectate în centrul München-ului și ținute într-o semiremorcă a firmei germane, iar pe 3 martie camionul Lazăr Trans a plecat de acolo încărcat la capacitate. „Nu a mai rămas marfă, au reușit să o încarce pe toată, dar dacă va mai fi nevoie vom mai face un astfel de transport, de data aceasta cu medicamente. Sperăm însă să nu continue conflictul, pentru că nu am mai trăit așa ceva în Europa, nu suntem pregătiți pentru asta și ne doare să ne gândim la bieții oameni nevoiți să plece de acasă.“

Iulian Lazăr ar fi vrut ca mașina să meargă direct în Ucraina, la Cernăuți, și să descarce acolo, dar nu i se dă voie. Se pare că sunt deja în vămi și câteva camioane turcești cu donații, dar nici ele nu pot trece. Astfel că produsele vor ajunge la Arhiepiscopia Romanului, care le va prelua într-un centru de lângă Siret și le va distribui în Ucraina sau la centrele din România unde se cazează refugiați. „Iar eu voi merge personal duminică să văd cum se descarcă, se depozitează și se transportă produsele, pentru că este o cantitate mare, iar ambalarea s-a făcut în cutii de carton, deci trebuie condiții optime și vrem să ne asigurăm și că bunurile ajung unde e mai mare nevoie de ele.“

Costurile pentru o cursă de la München în nord-estul României sunt de aproape 2.000 de euro. Camionul ar fi avut marfă pentru retur, iar implicarea Lazăr Trans cântărește cu atât mai mult cu cât se știe că tocmai la retur sunt tarife avantajoase. „Dar căutăm să ajutăm periodic persoane defavorizate. În decembrie 2021 am colectat, tot din Germania, cu ajutorul unor biserici de acolo sau al oamenilor care văd anunțurile de pe Facebook și vor să ajute, un camion cu produse pentru un centru din Prahova, unde un preot se îngrijește de 700 de copii orfani. Am și prieteni din România care mă mai ajută și acoperă o parte din costuri, dar destul de puțin, iar unii șoferi fac gratuit cursele cu donații.“

Articole similare

Ad