Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Confortabile, usor de manevrat si economice

In urma cu exact un an, Renault Trucks si-a innoit intreaga oferta, pentru a marca trecerea la Euro 6, si, daca evenimentele organizate de atunci de producatorul francez au avut in prim-plan gamele T, de transport pe distante lungi, si C/K, pentru materiale de constructii, luna trecuta jurnalistii din presa de specialitate au avut ocazia sa-si aminteasca de micutele D, C, Maxity si Master – care reprezinta circa 50% din productia totala a companiei – si sa testeze cateva din modelele puse la dispozitia lor intr-o baza militara de langa Lyon, ce urmeaza a fi dezafectata, si de unde s-a pornit pe soselele din jur.
 

Pentru test au fost disponibile 14 modele, din care doua D cu cabina de 2 m, 3.5 si 6.5, un Master Furgon, doua Maxity, din care unul electric, un D Wide 26, un D Access 26, un camion din gama C 320 si trei modele D cu cabina de 2,1 m, 12, 13 si 18. Dintre acestea, am avut ocazia sa merg cu cele doua Maxity si cu modelul C 320. Toate camioanele testate au fost goale, iar traseele, diferite pentru modele diferite, nu au masurat mai mult de 10 km, astfel ca un test de consum nu este deloc relevant. De altfel, producatorul francez a pus accent mai ales pe manevrabilitatea noilor sale modele, obligatorie pentru vehiculele care ruleaza in orase, pe confortul oferit, aproape la nivelul unui autoturism, si pe numeroasele posibilitati de carosare. Iar punctul forte al noilor modele de distributie este transmisia automatizata de la Volvo, care gestioneaza foarte bine rapoartele si schimbarea treptelor si cand camionul este gol, si cand e incarcat, pentru un consum foarte bun de carburant. Desi automatizata, aceasta permite si interventia soferului, daca, de exemplu, vrea un camion mai „nervos“, dar din experienta soferilor de teste RT in 90% din cazuri transmisia alege singura treapta optima.
Pentru fiecare categorie de vehicule a fost disponibil un traseu diferit, dar niciunul nu a inclus autostrada, ci doar drumuri comunale – unde limita de viteza era de cel mult 70 k/h, dar unde liniile drepte erau atat de scurte, si stopurile, atat de numeroase, incat era dificil de accelerat chiar si pana la aceasta valoare – si putin din zona industriala a Lyonului – traseu pe care nu au mers insa decat vehiculele de greutate mica si Maxity electric.

Articole similare

Ad