Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TLN pledează pentru folosirea pe mai multe șosele a combinațiilor LHV

Combinațiile mai lungi sau mai grele (LHV) permit reducerea emisiilor de CO2, iar această reducere ar fi și mai mare dacă lor li s-ar permite să circule pe mai multe drumuri, este de părere asociația olandeză de transport și logistică TLN.

În prezent există pe șoselele din Olanda aproape 3.000 de LHV, iar numărul lor continuă să crească, astfel că în fiecare an emisiile de CO2 se reduc tot mai mult datorită lor. Dar actualele excepții care permit folosirea pe șosele a combinaților lungi și/sau grele, deși sunt valabile pe multe drumuri, nu permit ca mai multe firme să apeleze la astfel de vehicule. În plus, numeroase platforme unde se încarcă/descarcă mărfuri, mai ales dintre cele situate în afara rețelei rutiere unde sunt admise combinațiile LHV, nu sunt accesibile pentru astfel de trenuri rutiere. Legislația actuală permite acordarea unei scutiri accidentale (așa-numita rută de racordare la LHV) pentru aceste drumuri, dar opțiunea nu este posibilă decât pentru transportatorii care au avut în mod tradițional o locație mai puțin accesibilă pentru LHV.

De aceea TLN ar vrea ca excepțiile să se aplice și pentru alte companii cu locații specifice de încărcare/descărcare. De exemplu, să se permită ca aceste locații să fie eligibile pentru excepție accidentală. În prezent o astfel de cerere este respinsă din start, deoarece legea nu prevede nimic în acest sens.

TLN mai arată că se pot face ajustări pentru ca o combinație lungă și/sau grea să fie admisă pe drumuri unde acum nu poate intra. De exemplu, fabrici sau companii care nu sunt pe șoseaua principală sau într-o zonă industrială, dar unde vin mulți transportatori. Într-o zonă unde se construiește un mare parc de panouri solare, dacă ar avea acces vehiculele LHV, beneficiile pentru mediu ar fi importante, cu condiția, desigur, să nu fie afectată siguranța rutieră.

Articole similare

Ad