Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

e-CMR aduce numeroase avantaje inclusiv prin posibilitatea de integrare

Diverse părți ale supply chain-ului și companiile care oferă tehnologie s-au pregătit deja pentru folosirea cât mai curând a CMR-ului digital și integrează acest instrument în mai multe platforme, astfel încât, în afară de avantajele standard oferite de acest document electronic, să se adauge și alte beneficii care să-i facă pe transportatorii rutieri de marfă mai eficienți și mai competitivi.

Despre aceste subiecte s-a vorbit la cea mai recentă reuniune a grupului de lucru spaniol constituit pentru a promova utilizarea documentației electronice în transportul de mărfuri, grup care include 50 de organizații ale expeditorilor, transportatorilor, logisticienilor, companiilor ce oferă tehnologie, porturilor, consultanților și asociațiilor profesionale, cu sprijinul Ministerului Transporturilor.

Documentația electronică de transport este deja valabilă în 30 de țări care au ratificat protocolul e-CMR: Belarus, Bulgaria, Cehia, Danemarca, Elveția, Estonia, Finlanda, Franța, Iran, Letonia, Lituania, Luxemburg, Olanda, Oman, Norvegia, Polonia, Portugalia, Republica Moldova, România, Federația Rusă, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Tadjikistan, Turcia, Ucraina, Regatul Unit și Uzbekistan.

Acceptarea lui pe scară largă înseamnă că există din ce în ce mai multe exemple de utilizare și integrare, ceea ce este cu atât mai benefic, deoarece multe dintre avantajele e-CMR provin tocmai din interoperabilitatea și ușurința integrării sale în alte platforme de servicii, cum ar fi platforma SIMPLE sau cea a serviciilor vamale.

De exemplu, e-CMR este deja încorporat în dosarele de export de produse de protecție a plantelor către Regatul Unit în noul scenariu Brexit, ceea ce i-a permis serviciului de Inspecție Sanitară a Plantelor să accepte eliminarea înmatriculării vehiculului de transport în gestionarea documentului fitosanitar, scurtând timpii de așteptare pentru camionul asociat încărcăturii.

Cu toate aceste progrese care s-au făcut deja și deși proiectul de lege privind mobilitatea durabilă prevede că în 2024 documentul va fi doar digital, asociațiile spaniole ale transportatorilor sunt de părere că administrația din această țară nu se implică foarte mult în finanțarea trecerii la e-CMR și în popularizarea sa.

Articole similare

Ad