Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ce soluții alternative a găsit DP World la transportul tradițional

La începutul lunii iulie, DP World Constanța a organizat cea de-a doua garnitură de tren de marfă cu destinația portul dunărean Novi Sad, Serbia. Este o soluție intermodală folosită în premieră de companie, după cum a punctat Cosmin Cârstea, CEO-ul companiei, în cadrul evenimentului Constanța Grains&Intermodal HUB 2022, organizat de revista Tranzit.

Din perspectiva soluțiilor multi-modale pe destinații care nu sunt neapărat tradiționale, oferind alternative la transportul clasic, DP World se folosește foarte mult de transportul cu barje pe Dunăre, acolo unde deține un important atu, portul sârbesc Novi Sad. Aici, operatorul portuar și logistic a investit în creșterea capacităților pentru a opera mai multe fluxuri de marfă până în Germania.

Recent însă, compania a organizat un tren în premieră pe aceeași relație – Constanța / Novi Sad, în timp ce la începutul lunii iulie o a doua garnitură a plecat din terminalul CSCT Agigea Sud tot către Serbia. Cu toate acestea, după cum a explicat Cosmin Cârstea, CEO DP World Constanța și DP World Logistics România, comparativ cu ultimii 3-4 ani, numărul trenurilor care pleacă din terminal a scăzut constant. Acesta este și motivul pentru care proporția dominantă este dată de transportul auto, care reprezintă două treimi din volume.

De ce s-a întâmplat acest lucru? În special din cauza faptului că în ultimii ani s-au închis fabrici, exportatori tradiționali cu volume ce soseau la noi pe calea ferată. Până acum șase, șapte ani, portul Constanța înregistra un trafic mai mare de containere pline exportate, comparativ cu numărul celor care soseau din import“, a spus Cosmin Cârstea în cadrul evenimentului Constanța Grains & Intermodal HUB 2022.

Mai multe despre soluțiile de transport multimodal și despre eforturile DP World pentru decongestionarea situației din portul Constanța veți putea citi în numărul următor al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad