Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cosmin Cârstea, CEO DP World Constanța: „Cu toții trebuie să încurajăm eliberarea rapidă a containerelor din port“

De la un grad de ocupare de 103% pe final de iunie, măsurile introduse de DP World Constanța pentru decongestionarea terminalului au coborât cifra la 86,31%, a anunțat Cosmin Cârstea, CEO al operatorului portuar în cadrul evenimentului Constanța Grains & Intermodal HUB organizat de revista Tranzit la București, în data de 7 iulie.

Mai mult, a explicat oficialul DP World Constanța, până la finalul lunii iunie, compania nu a emis nici o factură pentru taxa de decongestionare de 500 de euro/zi impusă companiilor maritime pentru fiecare zi de întârziere după primele 7 zile.

Ne-a bucurat faptul că nu doar liniile, dar și forwarderii, importatorii și exportatorii s-au pliat. Au început să găsească soluții și să țină containerele dincolo de port, în alte locații. Da, toate au venit la cost, dar altfel nu se făcea nimic. La final de mai și iunie, anunțarea introducerii acestei taxe a avut atât de mare succes, încât nici nu a mai fost nevoie să o aplicăm“, a afirmat Cosmin Cârstea.

Alături de Cosmin Cârstea, DP World, în panel au mai participat Luciana Nicoară, CEVA Logistics, și Vlad Raicu, Kuehne + Nagel

Directorul executiv al companiei portuare a mai spus că media pe care un container o petrece în terminalul CSCT este de peste 35 de zile, ceea ce înseamnă un stoc cu o durată de cel puțin cinci săptămâni, iar acesta a reprezentat unul dintre motivele pentru care gradul de ocupare a terminalului a crescut foarte mult.

Măsura care este în vigoare și de la care nu ne abatem atât timp cât gradul de umplere este de peste 90% este ca vapoarele care aduc importuri să încarce același număr de containere la export, astfel încât impactul pe terminal să fie neutru.“, a mai spus Cosmin Cârstea.

În opinia sa, contextul introducerii taxei de decongestie a fost extrem de important, întrucât gradul de utilizare la acel moment (n.r. – luna mai) era de peste 100%, moment în care au fost pierdute circa 4.000 de containere, marfă de care nici unul dintre cele două terminale de containere aflate în portul Constanța nu a putut beneficia, iar importatorii au fost nevoiți să găsească alte soluții logistice.

Am venit cu o măsură uzuală în industria de transport maritim, exact cum este taxa de BAF (Bunker Adjustment Factor) impusă de linii, la fel este și taxa de congestie, o măsură cu care clienții noștri sunt familiari.

Articole similare

Ad