Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ucraina dă drumul șoferilor de camioane către angajatorii din UE

Transportatorii auto ucraineni așteaptă publicarea oficială a unui document care să le permită să efectueze transporturi bilaterale și de tranzit în țările UE fără autorizații. Pentru ca societățile ucrainene să poată profita de această dispoziție, Kiev-ul trebuie să își relaxeze reglementările privind plecarea șoferilor.

În prezent, este în vigoare Decretul nr. 615 al Cabinetului de Miniștri al Ucrainei din 20 mai 2022, care reglementează plecarea șoferilor bărbați din transportul internațional. „Perioada maximă pentru care un conducător auto poate rămâne în afara Ucrainei este limitată la 45 de zile calendaristice. În cazul în care termenul de returnare nu este respectat, compania de transport poate pierde accesul timp de 3 luni la sistemul “UkrTransBezpieka” de înregistrare a plecării șoferilor bărbați. O problemă suplimentară care împiedică liberalizarea plecării este abuzul tot mai mare de astfel de permise de către bărbați pentru a părăsi teritoriul Ucrainei și a rămâne în afara acestuia, ceea ce, la rândul său, duce în unele cazuri la pierderea de către transportatori a posibilității de a trimite șoferi în străinătate”, reamintește Andrii Arkaniuk, specialist în legalizarea muncii la Flexidea.

Necesitatea de a crește exportul de cereale prin transport rutier va forța liberalizarea reglementărilor. Se vor continua lucrările la integrarea transporturilor în UE cât mai curând posibil. Criza alimentară care se desfășoară acum este o dovadă clară că o astfel de integrare este în interesul nu numai al Ucrainei, ci al întregii comunități mondiale, după cum subliniază ministrul ucrainean al infrastructurii, Oleksandr Kubakov.

În Rada Supremă a Ucrainei se află în curs de examinare proiectul de lege nr. 7484-1 privind modificările la Legea privind pregătirea pentru mobilizare și mobilizare și la Legea privind normele de trecere a frontierei Ucrainei de către cetățenii ucraineni. Există propuneri de liberalizare a plecării cetățenilor ucraineni de sex masculin, ceea ce ar putea afecta, de asemenea, industria logistică.

Arkaniuk menționează că proiectul de amendamente din 30 iunie, menționat mai sus, propune lărgirea cercului de bărbați care ar putea călători în afara Ucrainei:

  • persoanele care au un contract (acord) cu un angajator străin (sau o confirmare oficială a intenției de a angaja un anumit cetățean ucrainean la sosire);
  • persoanele care au încheiat contracte cu clienți din alte țări pentru o perioadă de un an sau mai mult pentru furnizarea de servicii IT, servicii de consultanță cu condiția plății impozitului în Ucraina;
  • persoanele care au deținut sau dețin o viză de muncă în alte țări;
  • persoane care au bunuri imobile sau afaceri (întreprinderi) în calitate de proprietari, coproprietari;
  • persoanele cu reședința permanentă în altă țară;
  • persoanele ai căror membri de familie sunt rezidenți legali în alte țări.

Arkaniuk vorbește și despre o expunere de motive a proiectului, în care se menționează o „abordare pragmatică” și necesitatea de a asigura funcționarea economiei țării, care va consolida și apărarea acesteia.

Articole similare

Ad