Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dezvoltarea bateriilor solide pentru vehicule electrice

În urma aprobării de către Parlamentul European a interzicerii vânzării vehiculelor pe benzină și diesel începând cu anul 2035, investițiile în domeniul mobilității electrice au înregistrat o nouă creștere. Scopul este de a îmbunătăți producția și de a obține baterii din ce în ce mai eficiente. Potrivit multor cercetători, modelele litiu-ion utilizate în prezent sunt aproape de potențialul lor maxim, astfel că multe companii își concentrează studiile asupra bateriilor cu stare solidă. Diferența dintre aceste noi modele și cele actuale constă în electrolitul din interiorul bateriei, care este solid, în timp ce la cele actuale este lichid.

Acest lucru face ca bateria să fie mai „densă”, mărind energia stocată și făcându-le astfel mai eficiente și mai durabile. În plus, electrolitul solid reduce semnificativ riscul de supraîncălzire și de incendiu, care a caracterizat unele modele actuale. În plus, după cum arată cercetările Minviro, această tehnologie emite cu 24% până la 39% mai puțin CO2.

Printre companiile care lucrează la această nouă tehnologie se numără și QuantumScape din California (finanțată, printre altele, de Volkswagen), care a prezentat recent primul prototip cu semiconductori format din 24 de straturi. Această companie este considerată deosebit de interesantă deoarece, printr-un material ceramic de producție proprie, a reușit să realizeze produse care se pot reîncărca până la 80% în doar 15 minute, rezolvând astfel una dintre principalele probleme ale multor produse, și anume timpul de reîncărcare.

Compania chineză Nio lucrează, de asemenea, la această tehnologie și a prezentat recent noua sa baterie de 150 kWh, capabilă să garanteze o autonomie de până la 1.000 km pentru vehiculele ușoare, a cărei producție de serie va începe spre sfârșitul anului 2022.

Articole similare

Ad