Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Flotele vestice se retrag acasa, dar esticii vor tot acolo

Potrivit unui studiu realizat de CNR (Comitetul National Rutier), in transportul international, in 2013 s-a inregistrat o crestere neta de 6,2%, pana la 607.208 milioane tkm, dar aceasta nu e repartizata uniform, ci a fost de 9,7% in cazul statelor nou intrate in UE, cu un total de 337.440 de milioane tkm, si de 2,2% in UE15, cu 269.768 de milioane tkm. Acestea sunt insa mediile tuturor tarilor: daca privim doar la primele din clasament si la statele nou intrate in UE, multe flote au avut chiar cresteri cu doua cifre.
Polonia se afla pe primul loc, dar cresterea ei, de 10,5%, este mica prin comparatie cu progresul Portugaliei si Romaniei. In ceea ce priveste Italia, asa cum arata autorii studiului, cresterea ei spectaculoasa se datoreaza mai degraba unei corectii statistice.
 

Dintre statele vest-europene, Spania se mentine la nivelul din 2012, Germania scade cu 6,6%, dar Olanda depaseste Cehia, iar Portugalia este acum in fata Slovaciei si Ungariei.
Distanta dintre Polonia si celelalte tari a crescut in 2013, flota liderului realizand acum un sfert din volumele de transport international din Europa, iar Spania, a doua clasata, nu ajunge decat la 45% din totalul Poloniei, de la 49,4% in 2012.
Flotele care isi realizeaza cele mai mari volume la international sunt, cu exceptia statelor de foarte mici dimensiuni – Luxemburg si Lichteinstein, cu 100%, respectiv 91% din totalul activitatii camioanelor proprii – cele provenite din est – Lituania (90%), Slovenia (88%), Slovacia (85%). Iar cele care isi realizeaza cele mai mici procente la international sunt Marea Britanie (5%), Suedia (8%) si Franta (9%).
Flota Romaniei datoreaza transportului international 63% din volume, una dintre cele mai mici valori din est, poate si datorita populatiei mai mari, care duce si la o piata interna mai mare.

Mai multe amanunte despre acest studiu puteti gasi in numarul urmator al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad