Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Competitivitatea Romaniei, subminata de Europa de Vest

Chiar daca anul trecut in Romania s-a inregistrat o crestere de 4% a importurilor si de 6% a exporturilor, 2014 si inceputul lui 2015 a fost o perioada dificila pentru transportatorii care s-au confruntat cu probleme precum recuperarea accizei, introducerea diurnei ca salariu sau impunerea salariului minim din Germania. Conferinta „Transport&Logistics Summit 2015“, organizata ieri de ZF, a oferit cadrul de abordare a acestor aspecte de catre reprezentanti ai asociatiilor firmelor de transport si de logistica, dar si de catre operatorii de transport.
 

„Exista probleme generate de competitivitatea noastra cu ceilalti jucatori din UE, dusa la extrem cu tarile din jur, in special cu Turcia, dar si problemele specifice dintre UE, ca teritoriu vamal unic, si uniunea vamala Eurasia (Rusia, Kazakhstan si Belarus). Acestora li se adauga problema pretului petrolului si o serie de aspecte interne legate de drumuri, diurne si accize. Insa problema cea mai mare vine din modul in care suntem priviti, ca si competitivitate, in Europa“, a punctat Radu Dinescu, secretar general al UNTRR. „S-a terminat cu politeturile, Europa de Vest nu mai vrea compromisuri. Drept rezultat ei se coaguleaza in zona UE de vest in 15 state puternice, iar noi esticii in UE 13 in care exista un singur stat vestic, Grecia. In acest sens Europa fierbe“, a mai spus Dinescu.

Articole similare

Ad