Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Eleganță și eficiență în transport

Noua familie de autocare Van Hool T a fost prezentată în avanpremieră la jumătatea lunii trecute, la fabrica din Koningshooikt a constructorului belgian. Seria T, din care fac parte modelele T Alicron, T Acron și T Astron, va intra pe linia de producție la sfârșitul acestui an, primele autocare urmând să fie livrate în aprilie 2023. De altfel, nu mai puțin de 38 de unități au fost deja comandate de clienți fideli brandului Van Hool, care și-au dorit să aibă autocarele chiar de la începutul sezonului următor. Noile modele ale seriei T impresionează prin eleganță, calitatea materialelor folosite și atenția la detalii, tipică pentru carosierul belgian.

Cu o istorie remarcabilă, ce se întinde pe parcursul a 75 de ani și patru generații, Van Hool a rămas până în prezent o afacere de familie și activează cu succes pe piețele din Europa, America de Nord și Japonia. Van Hool este un integrator, nu are colaborări exclusive cu niciun furnizor, de unde și flexibilitatea de a alege componentele cele mai potrivite, în funcție de produs și de specificațiile dorite. În ultimii ani, focusul pe automatizare a fost foarte mare, pentru reducerea costurilor de producție, în special a celor cu forța de muncă.

Pandemia a fost resimțită foarte dur, însă după doi ani și jumătate extrem de dificili, în care piața de autocare s-a prăbușit efectiv, Van Hool revine în forță cu o gamă nouă de modele, chiar în momentul în care industria reintră pe un trend ascendent. Noua serie, din care au fost prezentate acum în avanpremieră autocarele T 15 Acron (12,5 m lungime și două axe), T 17 Acron și T 17 Astron (ultimele de 14,2 m și trei axe), a fost dezvoltată cu focus pe aerodinamică, design, confort și siguranță.

Liniile drepte sunt ușor rotunjite, farurile de ceață și luminile de viraj (toate cu tehnologie LED) sunt complet integrate în designul neted, iar aspectul masiv al autocarelor Van Hool a fost atenuat puțin, pentru a reduce rezistența la frecarea cu aerul. Dar cea mai frapantă trăsătură a Van Hool T rămâne parbrizul convex, cu finisaj neted în partea inferioară. Oglinzile retrovizoare exterioare sunt, de asemenea, noi, iar sistemul MirrorCam este disponibil ca echipare opțională, fie pentru a înlocui complet oglinzile, fie pentru a oferi asistență suplimentară pentru șofer. Partea din spate a autocarelor a fost reproiectată, silueta suplă contribuind, de asemenea, la o aerodinamică optimizată. Beneficiile sunt evidente: consum mai mic de combustibil, zgomot redus al vântului și confort sporit.

Materiale de calitate, într-o cromatică interesantă

Interiorul autocarelor seriei T este amenajat cu bun gust. Intrările sunt largi, iar barele de susținere sunt integrate optim, astfel încât să fie la îndemână, însă să nici nu stea „în drum”. Spre exemplu, la ușa din mijloc, una dintre barele de susținere este încorporată în ușa toaletei.

Fiecare dintre cele trei modele prezentate în avanpremieră a avut câte o culoare dominantă, care s-a regăsit atât la exterior, cât și la interior, în elementele de tapițerie, perdeluțe și sistemul de iluminat (indirect, cu lumini LED), creând o notă aparte.

Odată cu lansarea Van Hool T a fost introdusă și o nouă generație de scaune, mai ușoare cu 5-6 kg per bucată și la fel de confortabile. De remarcat funcția de „leagăn”, care face ca scaunul să se miște pe măsură ce spătarul este înclinat.

Compartimentele interioare pentru bagaje au fost reproiectate, fiind mai adânci și cu baza ușor înclinată, tocmai pentru a mări volumul de depozitare. Noua poziționare creează mai mult spațiu, în principal la nivelul culoarului și al scaunelor adiacente acestuia.

Van Hool a dezvoltat și un nou sistem de climatizare pentru gama T. Datorită noii tehnologii, acesta răcește și încălzește mai bine și mai rapid, fiind totodată mai eficient din punct de vedere energetic decât generația anterioară și mai silențios. În funcție de versiune, noile sisteme produc zgomot cu 6 până la 10 decibeli mai puțin. În plus, T 17 Astron este echipat cu un sistem integrat de aer condiționat cu evaporatoare separate. Cele patru unități de aer condiționat compact, individuale, dar controlate unitar, sunt încastrate în plafon și asigură un control rapid și uniform al temperaturii în patru zone ale vehiculului. Toate sistemele de aer condiționat Van Hool T sunt dotate standard cu capacități antivirale.

Și șoferul se bucură de un confort climatic sporit datorită unui nou sistem de încălzire în față, cu conexiune separată, ceea ce îmbunătățește distribuția aerului între parbriz și șofer. De altfel, acesta din urmă este primit într-un mediu de lucru complet nou: panoul de bord are un design modern, ce include display digital și un sistem multimedia actualizat, cu ecran tactil plus taste.

Motoare puternice și focus pe siguranță

Noile autocare Van Hool sunt propulsate de motoarele Paccar-DAF MX11 și MX13, care acoperă o plajă de puteri cuprinsă între 367 și 530 CP și vin în tandem cu transmisia automatizată ZF TraXon ori cu versiunile automate ZF EcoLife și Allison.

Siguranța rămâne prioritară, astfel că autocarele seriei T sunt echipate cu sisteme de asistență care detectează prezența pietonilor sau a altor obstacole lângă vehicul și avertizează șoferul dacă intenționează să vireze ori în cazul unei coliziuni iminente. La fel de utilă în trafic urban este și funcția de identificare a semnelor de circulație, care le afișează în bord, inclusiv pe cele legate de restricțiile de viteză.

Highway Monitoring Warning avertizează șoferul dacă distanța până la vehiculul din față este prea mică, iar sistemul DDI monitorizează în permanență starea acestuia și îl avertizează, prin alarme sonore și vizuale, dacă începe să fie somnoros.

Producție de autocare în Belgia și Macedonia de Nord

Portofoliul de autocare Van Hool mai include, pe lângă seria T, modelele gamelor EX și TDX (etajate – Altano și Astromega). Acestea din urmă, dar și autobuzele urbane Exqui.City sunt construite la Koningshooikt, în Belgia, restul fiind asamblate în Macedonia de Nord – inclusiv autocarele pentru Statele Unite. Capacitatea de producție la fabrica din Skopje (inaugurată în 2016) este de 4.300 de unități, cu 1.043 de angajați locali. Van Hool are în continuare în plan construirea unei fabrici în SUA, pentru a putea continua vânzările acolo. (Nu se poate altfel, deoarece piața americană este foarte protectivă.)

Producția de semiremorci a rămas 100% în Belgia, unde sunt angajate 2.612 persoane.

Articole similare

Ad