Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Bonul de cantar din alte state UE nu este recunoscut in Romania

Operatorii de transport romani au reclamat, in nenumarate cazuri, faptul ca desi bonurile de cantar primite din tarile europene tranzitate atesta ca nu au probleme in ceea ce priveste greutatea vehiculului, ajunsi in frontiera noastra sunt gasiti cu supra-sarcina. In fata acuzelor privind functionarea necorespunzatoare a cantarelor, CNADNR arata ca fiecare tara efectueaza verificarea maselor vehiculelor cu instalatiile proprii, fara a lua in considerare datele rezultate in urma controlului efectuat in tara vecina. „Instalatiile fixe de cantarire ale CNADNR SA, utilizate in Agentiile aflate in punctele de trecere a frontierei, se afla la inceputul perioadei de exploatare, fiind utilizate numai daca au buletinul de verificare metrologica valabil, buletin care se reinoieste la maximum 12 luni de catre reprezentantii Biroului Roman de Metrologie Legala (BRML).“, se arata intr-un raspuns oficial CNADNR.
 

Referitor la cazurile in care un vehicul este gasit cu depasire de greutate in Romania, iar dupa ce a trecut granita la „vecini“ acelasi vehicul se incadreaza in limitele maxime admise, pozitia CNADNR este aceea ca recantarirea si remasurarea se face doar in agentiile de control si incasare din punctele de trecere a frontierei, doar pe sensul de intrare in Romania, la solicitarea operatorului de transport. Si nu se efectueaza recantarire sau remasurare pentru traseul deja parcurs pe drumurile de interes national.
Cu alte cuvinte, orice dovezi aduc transportatorii din alte state UE cu privire la greutatea vehiculelor, acestea nu sunt acceptate. Chiar daca CNADNR da asigurari cu privire la verificarea metrologica valabila a cantarelor, atata timp cat nu se poate face o verificare de catre o institutie independenta, operatorii vor ramane cu un sambure de neincredere atunci cand se simt nedreptatiti.

Articole similare

Ad