Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Taxă de 0,21-0,28 euro/km în Gipuzkoa (Spania), pe două artere foarte circulate

Așa cum informează federația transportatorilor spanioli FETRANSA, Consiliul Provincial din Gipuzkoa a stabilit, pentru camioanele care circulă pe N-I și A-15, o taxă care pune transportul rutier de mărfuri pe picior de război din cauza consecințelor economice pe care le poate avea pentru companiile din provincie și din străinătate.

N-I și A-15 sunt două drumuri foarte importante ale rețelei rutiere spaniole, deoarece conectează țara cu Europa, cu Podișul și cu zona mediteraneeană prin Navarra, iar din punct de vedere economic o mare parte a industriei din Gipuzkoa este situată de-a lungul acestei artere.

Companiile vor plăti între 0,21 și 0,28 euro/km pentru vehiculele grele, deci un transportator care merge de-a lungul N-I de la Astigarraga la Olaberria (sediul unei importante companii siderurgice), 40,94 km, de opt ori pe zi (un caz foarte frecvent), în funcție de tipul vehiculului, va plăti între 1.500 și 2.000 de euro/lună. Acest lucru are un impact mai mare asupra costurilor chiar decât scumpirea motorinei.

Într-o întâlnire între reprezentanții Departamentului de Infrastructură Rutieră al Consiliului Provincial din Gipuzkoa și asociația de transport GUITRANS a fost prezentat impactul grav al acestei creșteri uriașe a costurilor companiilor de transport, care, potrivit asociației, dacă nu se va reflecta în tarife, va duce la închiderea firmelor. Or, transferarea costurilor în plus în tarife nu este niciodată ușoară.

La această întâlnire s-au căutat soluții, dar deocamdată singura despre care s-a vorbit a fost aceea ca transportatorii să-și asume taxa. Ei însă insistă asupra faptului că, dacă nu se vor găsi curând soluții reale, vor opri furnizarea de servicii în provincia Gipuzkoa din cauza lipsei de profitabilitate.

Articole similare

Ad