Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Standardul Euro 7 ar putea crește costul unui camion cu 4.000 de euro, estimează autoritățile germane

Potrivit estimărilor Ministerului Federal al Transporturilor, costurile pe care producătorii le au și pe care le vor transfera către cumpărători pentru noul standard de emisii de gaze de eșapament Euro 7 sunt mult mai mari decât cele indicate de Comisia Europeană. Experții ministerului au calculat costul suplimentar pentru un autoturism de clasă medie sau superioară la până la 400 de euro, iar vehiculele comerciale ușoare care funcționează cu motorină vor costa cu până la 900 de euro mai mult pe unitate.

Costuri suplimentare între 2.500 și 4.000 de euro pe camion

Prețul pentru client ar fi mai mare, deoarece, în funcție de numărul total de unități, costurile de dezvoltare și reducerile dealerilor vor fi adăugate în mod corespunzător. Va fi deosebit de costisitor pentru vehiculele comerciale grele. Potrivit experților ministrului Transporturilor, Volker Wissing (FDP), se pot aștepta costuri suplimentare cuprinse între 2.500 și 4.000 de euro. De exemplu, ar trebui să se utilizeze catalizatori îmbunătățiți și noi sisteme de frânare. În cel mai rău caz, Euro 7 ar obliga producătorii de automobile să instaleze numai transmisii automate pe toate vehiculele.

Conform planurilor Comisiei Europene, standardul de emisii Euro 7 se va aplica din iulie 2025. În propunerea sa, Comisia a estimat costurile suplimentare pentru vehiculele grele la 2.700 de euro. Industria a spus întotdeauna că acest lucru este prea puțin, dar nu a oferit cifre precise.

Reducere cu 50 % a emisiilor de oxizi de azot pentru camioane și autobuze

În noiembrie, Comisia Europeană a făcut propuneri de revizuire a limitelor de poluanți, cum ar fi oxizii de azot. Noul standard este menit să asigure vehicule mai puțin poluante și o mai bună calitate a aerului pentru a proteja sănătatea cetățenilor și a mediului. Euro 7 vizează reducerea emisiilor de oxizi de azot (NOx) de la autoturisme cu 35% până în 2035 și cu peste 50% pentru autobuze și camioane. Compușii NOx au fost, de asemenea, în centrul scandalului emisiilor, în urma căruia mai multe orașe au impus interdicții parțiale de conducere a vehiculelor diesel. Statele UE și Parlamentul European mai trebuie să negocieze planul și să convină asupra unei linii comune. În prezent, se preconizează că normele pentru autoturisme vor intra în vigoare în 2025, iar pentru camioane și autobuze în 2027.

Articole similare

Ad