Pentru alimentarile din tara – de fapt, completarea rezervorului pana la plin inainte de a trece granita – camioanele Dianthus merg la Smart Diesel, la Nadlac, unde se plateste tot in avans, pentru a se obtine un pret cat mai bun.
In ceea ce priveste recuperarea accizei, compania este la jumatatea anului trecut, dar in afara de intarziere lucrurile au decurs bine, cu exceptia unei contestatii, pentru circa 20.000 de lei pe care nu i-a primit pentru zilele care treceau de cand camioanele ieseau din leasing si pana obtineau numere noi – aceeasi problema a existat si in Ungaria.
Contractele Reladi Impex sunt cu plecare din Romania si cu intoarcere la sediu dupa fiecare cursa, astfel ca 80% din cantitatea totala de motorina folosita este cumparata din tara, unde pretul este mai bun – chiar si daca nu se recupereaza acciza din cauza procedurilor complicate – iar TVA se deduce in luna urmatoare. Tot acelasi procent din total si tot din aceleasi motive si in cazul Roxiri Trans, firma care nu a incercat si recuperarea accizei deoarece nu s-a reusit disciplinarea atat de buna a soferilor incat sa aiba toate documentele de care e nevoie la depunerea cererii.
Si in cazul RFD Spedition cea mai mare parte a motorinei – circa 90% din total – este cumparata din Romania, deoarece pretul negociat cu furnizorul este avantajos si se poate recupera TVA.
Pentru Vio Trans Group avantajele statiei de incinta se vad mai ales in cazul flotei folosite mult la intern. Dar daca traseele sunt de asa natura incat camioanele nu ajung la sediu decat cu ocoluri mari sau cu pierdere de timp – care acum conteaza mai mult decat ocolurile, deoarece clientii impun termene de livrare tot mai stricte – alimentarile se fac in reteaua Petrom, folosind carduri. In Romania TVA se recupereaza usor, mai repede decat in trecut, dar nu acelasi lucru se poate spune despre acciza, unde „avem dosare depuse de anul trecut si nici nu am primit raspuns, probabil din lipsa de fonduri. Relatia cu statul nu prea functioneaza.“