Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

BAG: Falimentele ascunse împing prețurile în jos

Falimentele ascunse ar putea exacerba presiunea pusă deja pe prețurile din transportul rutier de mărfuri. Teama Oficiului Federal pentru Transportul de Mărfuri (BAG) din Germania vine de la imposibilitatea firmelor de a-si declara insolventa din cauza unor măsuri menite să descurajeze prevalarea de avantajele legii insolventei, respectiv de scutirea de plată a taxelor către stat si a facturilor către furnizor.

Companiile care nu mai sunt solvabile nu trebuie să accepte comenzi doar pentru acoperirea costurilor de funcționare, consideră BAG, care a realizat un sondaj pe această temă. Acesta a arătat că aproximativ 20% din companiile chestionate și-au redus pierderile financiare față de aceeași lună a anului trecut la peste 20%, 40% dintre ele la 1 – 10%, iar pentru 20% au scăzut cu 11%. În ciuda situației tensionate, multe companii nu folosesc niciun fel de asistență guvernamentală. „Acest lucru se datorează parțial condițiilor de admitere la insolvență”, precizează BAG. Obligatia de a face dovada scaderii incasarilor cu cel puțin 60% nu sunt adecvate pentru industrie, deoarece rareori se realizează, în ciuda pierderilor semnificative. În plus, unele companii au decis să nu apeleze la ajutoare de stat, având în vedere incertitudinile cu privire la evoluția ulterioară a pieței, deoarece rambursarea la timp nu putea fi garantată. În aceste cazuri, pierderile au fost finanțate în mare parte cu capitaluri proprii. Cu toate acestea, proporția companiilor care se așteaptă ca situația lor de afaceri să se îmbunătățească în următoarele câteva luni a fost semnificativ mai mare decât proporția celor care se tem de o evoluție negativă.

Companiile germane au raportat că cererea de transport a crescut de la începutul lui septembrie. Afacerile își revin din ce în ce mai mult, în special în sectorul bunurilor de consum, precum și pe import și export, dar și prin creșterea traficului de mărfuri cu Marea Britanie și China. În plus, cererea de alimente va crește în apropierea Crăciunului. Potrivit celor chestionați, producția din industria prelucrătoare va fi din nou accelerată, deși există încă restricții regionale semnificative în industria auto, și la fel va evolua și industria de evenimente, gastronomie și cazare. Capacitățile de depozitare sunt extrem de utilizate și sunt foarte solicitate în toate industriile.

În sectorul de curierat, numărul coletelor trimise este încă peste medie. „Creșterea a exacerbat provocările structurale din industrie, mai ales în ceea ce privește livrarea last mile.”

Potrivit BAG, indicele kilometrajului de taxare pentru camioane este încă puțin sub nivelul dinaintea crizei. Valoarea indicelui ajustat, în perioada 29 august – 4 septembrie 2020, a fost în medie cu 0,9% sub nivelul de dinaintea crizei (1 ianuarie – 22 martie 2020).

Articole similare

Ad