Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camionul autonom, un pas spre viitor

Compania italiana de inginerie si design ED Group a prezentat la Solutrans inovatiile tehnologice care permit conducerea autonoma, precum si modul in care acestea vor transforma viata la bordul vehiculelor comerciale. Pe langa confortul la bord si poluarea zero, datorata actionarii complet electrice, beneficiul principal ale camionul „inteligent“ se refera in special la siguranta rutiera si la eliminarea evenimentelor rutiere majore, in conditiile in care circa 1,2 milioane de oameni mor anual in accidente rutiere.
 

Mike Robinson, CEO si director de design al ED Design, parte a Grupului ED,  a explicat, pornind de la Torq, o masina de curse unica, fara geamuri, complet electrica, autonoma, prezentata la Geneva Motor Show, ca aceasta masina este prima dintr-o serie de vehicule (incluzand aici si camioane pentru distante lungi) concepute printr-un proiect ambitios de dezvoltare, numit MAAL (Mobile Automotive Autonomous Laboratory).
Camionul «inteligent» este complet electric, fara geamuri exterioare si fara volan, care se deplaseaza pe distante lungi. Acesta relationeaza perfect cu alte vehicule, este prietenos cu mediul si extrem de eficient. Insa autonomia camionului nu inseamna ca prezenta soferului in interiorul acestuia nu va mai fi necesara, ci doar ca rolul acestuia se va schimba. Geamurile mari din afara sunt inlocuite pe interior cu ecrane „wonderwall“ curbate, care permit soferului sa efectueze diferite sarcini pe drum, in timp ce toate functiile, controlate azi de butoane de pe panoul de bord, pot fi activate direct pe ecrane tactile mari sau prin comenzi vocale.
Spatiul generos al „apartamentului pe roti“, disponibil datorita lipsei panoului de instrumente, a volanului si scaunului soferului, ofera posibilitatea conectarii permanente cu lumea exterioara. In plus, acesta ii permite ex-soferului sa se relaxeze cu filme, sa isi ajute copilul la teme, sa faca sport, si desigur, sa se odihneasca. „Aceste activitati pot fi facute in timp ce vehiculul se deplaseaza catre destinatia finala, fara opriri lungi pentru odihna, obligatorii azi prin lege, cu exceptia celor pentru reincarcarea bateriilor“, a explicat Michael Robinson.

Mai multe amanunte puteti afla din editia speciala Catalog Tranzit.

Articole similare

Ad