Comisia Europeana lucreaza si la certificarea camioanelor grele tinand cont de emisiile de CO2 (adica certificarea consumului) si la supravegherea si declararea acestor informatii certificate. Pentru asta se va folosi metoda Vecto, dezvoltata in colaborare cu partile interesate (producatorii de camioane), iar in opinia reprezentantilor Comisiei datele ar permite cresterea transparentei si adaptarea taxelor de drum si a altor taxe pe kilometru in functie de consum, nu doar de normele de poluare.
Astfel, Europa ar urma acelasi drum ca si celelalte piete mature din lume (SUA, Japonia, Canada si chiar China) si Comisia se angajeaza sa redacteze o propunere completa si sa revizuiasca si directiva Eurovinietei (1999/62/CE) despre redeventele aplicabile camioanelor grele pentru a permite diferentierea bazata pe emisiile de CO2.
Ceea ce nu apare insa in propunerea CE este un cadru care sa permita uniformizarea abordarii oraselor in ceea ce priveste emisiile de CO2 – si municipalitatile at putea incuraja trecerea la vehicule cu zero emisii, deoarece cantitatea de emisii de CO2 din orase este si ea foarte mare.
ACEA (Asociatia Producatorilor de Automobile din Europa) este de acord cu principiul decarbonizarii transportului rutier, dar regreta ca masurile avute in vedere nu se refera decat la vehiculele noi. In ceea ce priveste certificatul de consum, asocatia estimeaza ca trebuie sa treaca un timp dupa inceputul aplicarii acestor masuri dupa metoda Vecto pentru a se putea impune normele CO2 referitoare la camioanele grele, asa cum e deja cazul masinilor particulare.