Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ce spune ministrul Transporturilor despre Acordul privind Pachetul Mobilitate 1

Prevederile Pachetului Mobilitate 1 vor avea un impact major asupra transportatorilor romani, a economiei nationale si a climei, a declarat Lucian Bode, ministrul Transporturilor dupa aflarea vestii privind Acordul in Trilog.
„In forma actuala, prevederile acestui Pachet de initiative Mobilitate I vor avea un impact sever asupra transportatorilor romani, a economiei nationale si europene si a climei, din perspectiva emisiilor de CO2 din transportul rutier. Sunt aspecte ce nu sunt corect reglementate, astfel incat Pachetul Mobilitate 1 sa prevada masuri echitabile tuturor transportatorilor din Europa. Trebuie accentuata nevoia de unitate pe piata europeana si nu de diviziune intre statele periferice din punct de vedere geografic si cele din centrul Europei. Noile reglementari ar trebui sa respecte libertatile fundamentale pe care se intemeiaza Uniunea Europeana si piata unica, dar si obiectivele principale pentru domeniul transporturilor rutiere, precum asigurarea sigurantei si securitatii rutiere, dar si a marfurilor si a celor implicati in acest sector, imbunatatirea conditiilor de lucru pentru conducatorii auto, reducerea emisiilor din transportul rutier, asigurarea cadrului legislativ pentru concurenta loiala in transporturi, reducerea birocratiei, eficientizarea controlului, cresterea gradului de digitalizare in transporturi. Suntem dezamagiti, pentru ca in locul acestor obiective, atinse doar partial, se prefigureaza o distorsionare a principiilor de functionare a Uniunii Europene, disfunctionalitati in lanturile de aprovizionare europene, fragmentarea pietei transporturilor si cresterea neta a emisiilor din transporturi”, a declarat Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor.

De la inceputul negocierilor, la nivelul Consiliului si pana in prezent, pozitia Romaniei pe acest pachet legislativ a fost una clara, coerenta, ferma si constructiva, care a urmarit protejarea intereselor transportatorilor romani pe piata transporturilor rutiere din Uniunea Europeana si identificarea unor solutii echilibrate si echitabile in cadrul negocierilor.
Pozitia Romaniei in cadrul negocierilor a avut la baza urmatoarele obiective generale si principii fundamentale:
– modificarile legislatiei in vigoare ar trebui sa vizeze solutionarea problemelor identificate prin stabilirea unor reguli clare, simple, coerente, care sa permita o aplicare eficienta, unitara si nediscriminatorie in Satele Membre;
– modificarile propuse ar trebui sa respecte principiile subsidiaritatii si proportionalitatii, drepturile fundamentale la libera circulatie a persoanelor, bunurilor si serviciilor, sa contribuie la imbunatatirea functionarii Pietei Unice, nu sa determine o fragmentare a acesteia;
– in acelasi timp, noile reglementari ar trebui sa respecte obiectivele fundamentale stabilite la nivelul Uniunii Europene pentru domeniul transporturilor rutiere, precum asigurarea sigurantei si securitatii marfurilor si a celor implicati in acest sector, cresterea nivelului de siguranta rutiera, imbunatatirea conditiilor de lucru pentru conducatorii auto, reducerea emisiilor din transportul rutier, asigurarea cadrului legislativ necesar pentru desfasurarea operatiunilor de transport rutier in conditii de concurenta loiala, reducerea birocratiei, eficientizarea controlului, cresterea gradului de digitalizare in transporturi etc.;  
– noile reguli ar trebui sa asigure deschiderea treptata a pietei, nu sa introduca bariere suplimentare de acces la piata, sa nu conduca la cresterea nejustificata a sarcinilor administrative si financiare pentru intreprinderi si autoritatile de control;
– necesitatea de clarificare a unor prevederi actuale nu trebuie sa duca la supra-reglementare.
Romania a sustinut necesitatea unor dezbateri suplimentare pe marginea aspectelor sensibile din pachet si eliminarea tuturor incertitudinilor tehnice si juridice legate de aplicarea noilor reguli. In aceste conditii, Romania a exprimat rezerva negativa fata de acordarea mandatului de negociere pentru Presedintia finlandeze, pentru trialogul din 11 decembrie 2019 cu Parlamentul European si Comisia Europeana.
(Sursa foto: cdep.ro)

Articole similare

Ad