AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement

Cine va absorbi în cele din urmă costurile crescute? Consumatorul?

Războiul din Ucraina exacerbează creșterea prețurilor la energie și perturbă lanțurile de aprovizionare afectate deja de pandemie. Ambii factori au deja un impact asupra prețurilor de transport și, potrivit celei mai recente analize realizate de platforma Upply, vor duce la o restructurare a lanțurilor de aprovizionare, pentru toate tipurile de transport.

Pentru operatori este vital să transfere creșterile de costuri către clienți, dar expeditorii vor avea probabil o problemă. Pe lângă eforturile financiare pe care le implică tranziția energetică, atât pentru transportatori, cât și pentru expeditori, războiul din Ucraina crește considerabil bugetul de transport al acestora din urmă, care, la fel ca transportatorii, sunt deja puternic afectați de creșterea costurilor de producție (energie, materii prime etc.).

Transportul rutier de marfă european este cel mai expus (în comparație cu cel maritim și aerian), deoarece este un sector cu o marjă foarte mică de profit, în care situația este foarte clar tensionată. Prețurile la energie sunt în creștere, fie că este vorba de petrol sau de gaze pentru cei care au ales această cale a tranziției energetice. La acestea se adaugă lipsa de șoferi și prețul echipamentelor de transport (materii prime și componente în creștere).

Acest lucru o determină pe Florence Berthelot, delegată generală a FNTR (Federația Națională a Transporturilor Rutiere din Franța), să spună că majorarea globală a costurilor pentru transportatorii francezi în 2022 ar putea ajunge la 12% față de 2021. Pare puțin probabil ca ajutorul de urgență de 400 de milioane de euro oferit în Franța să fie suficient pentru a le da un impuls. Pe scurt, este probabil ca acele costuri pe care nimeni altcineva nu le poate sau nu le va plăti să fie transferate către consumatorul final.

Articole similare

Ad
Ad