Asociatia Producatorilor Europeni de Autovehicule (ACEA), care reprezinta si cei sapte constructori de camioane grele, saluta propunerea Comisiei Europene (CE) de a adopta un standard al emisiilor de dioxid de carbon pentru camioane in Europa. Aceasta face parte dintr-o strategie mai larga, care are ca obiectiv decarbonizarea transportului rutier.
CE propune o abordare in doua etape a problemei emisiilor de CO2, cu obiective stabilite pentru 2025 si 2030 de reducere a emisiilor cu 15% in prima etapa si respectiv cu 30% in cea de-a doua. Industria de profil este de acord cu termenele propuse, intrucat acestea permit ca si ultimele tehnologii dezvoltate sa poata fi luate in considerare pana la momentul respectiv, insa este de parere ca pragurile stabilite sunt prea ridicate, intrucat nu tin cont de dinamica industriei. Dezvoltarea modelelor de camioane ce vor fi comercializate in 2025 este deja in derulare si nu include reduceri asa substantiale de CO2.
„Limitele impuse autoturismelor si vehiculelor comerciale usoare nu pot fi pur si simplu extrapolate la camioane. Diferentele tehnologice sunt prea mari. Faptul ca dupa primul prag de 15% in 2025 este prevazut un alt prag, tot de 15%, doar cinci ani mai tarziu, dovedeste faptul ca nu a fost luata in considerare dinamica acestui domeniu si timpul necesar dezvoltarii unei noi tehnologii“, a declarat Erik Jonnaert, secretarul general ACEA.
Adoptarea reglementarilor privind emisiile de CO2 este asteptata pentru 2019, in conditiile in care toate pietele europene vor trece la aceeasi uitate de calcul pentru CO2, respectiv Vecto.