Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Consum cu 12,5% mai mic

Vehiculul laborator al Renault Trucks, Optifuel Lab 3, destinat transportului pe distanțe lungi, a înregistrat o reducere cu 12,5% a consumului de combustibil prin comparație cu un camion standard, datorită optimizării aerodinamicii ansamblului, lanțului cinematic, anvelopelor, integrării suportului predictiv în conducere și funcțiilor de management al energiei. Acest vehicul îi permite constructorului să pregătească soluțiile tehnice pentru produsele viitoare, în special pentru a îndeplini cerințele privind emisiile de CO2 ale vehiculelor grele. Și, deși nu este destinat comercializării în această formă, cele mai eficiente tehnologii ale sale pot fi încorporate în camioanele de serie.

Inițiat în 2017, proiectul Falcon de camion flexibil și aerodinamic pentru CONsum redus – condus de Renault Trucks și de un consorțiu de parteneri printre care Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, BeNomad, Styl’Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, École Centrale de Lyon (LMFA) și IFSTTAR și finanțat de Banca Franceză de Investiții Publice – și-a propus să scadă cu 13% consumul unui ansamblu autotractor+semiremorcă din categoria grea.

După 18 luni de dezvoltare, 6 luni de teste pe piste cu circuit închis și pe drumuri publice și 15.500 km – realizați repetitiv pe un traseu din care 68 km au oferit condiții similare celor din transportul regional, iar 136 km, condiții de autostradă – dar și simulări care au permis analiza și corelarea măsurătorilor, Renault Trucks și-a confirmat presupunerile, obținând o reducere de 12,5% a consumului de combustibil comparativ cu un autotractor din seria T cu semiremorcă standard, ceea ce înseamnă o economie de 3,75 l de motorină și 9,8 kg CO2 la 100 km. Comparația a fost realizată cu un ansamblu testat în paralel, Renault Trucks T 480, cu semiremorcă acoperită Fruehauf, al cărui camion a avut caracteristici similare ale geometriei și lanțului cinematic. Tehnologiile dezvoltate în cadrul proiectului au fost evaluate întâi independent, apoi ca ansamblu.

Lanțurile cinematice ale Optifuel Lab 3 și ale vehiculelor de referință au fost rulate în prealabil, pentru a asigura faptul că ambele camioane sunt reprezentative.

Câștigul în ceea ce privește frecarea cu aerul a fost evaluat utilizând procedura oficială din regulamentele vizând CO2. Cuplul la nivelul roților a fost măsurat la două viteze constante: redusă (circa 15 km/h) și ridicată (circa 90 km/h), conform secvenței de testare definite de Comisia Europeană. Procedura a fost utilizată pentru a evalua contribuția aerodinamicii autotractorului singur și apoi a întregii combinații Optifuel Lab 3. Beneficiile legate de coeficientul de frecare au fost apoi convertite în câștiguri în ceea ce privește consumul de combustibil prin simularea unui ciclu de utilizare reprezentativ definit în proiect, înainte de a fi confirmate de testele pe drumurile publice.

Îmbunătățirea rezistenței la rulare a anvelopelor dezvoltate pentru Optifuel Lab 3 a fost măsurată de Michelin în conformitate cu standardul ISO 28580. Anvelopa este comprimată sub o încărcătură care corespunde la 85% din indicele de încărcare, pe un banc de rulare cu un diametru echivalent de 2 m și într-o încăpere cu o temperatură menținută la 25 OC. Forța de frecare generată de anvelopă este măsurată la o viteză de 80 km/h după trei ore sub regim termic stabilizat.

Lubrifianții cu vâscozitate redusă pentru motor, cutie de viteze și axe, dezvoltați împreună cu Total, au redus consumul de combustibil la nivelul lanțului cinematic, aspect măsurat pe bancurile de testare a motoarelor și a componentelor, unde a fost confirmat și faptul că noile generații de lubrifianți nu cauzează uzură prematură a pieselor, în special datorită activării în strat subțire (Thin Layer Activation – TLA).

Iar sistemul Rankine de recuperare a căldurii aduce economii de combustibil evaluate pe un banc pentru componente, în cooperare cu Universitatea din Liège, prin compararea a două arhitecturi diferite (evacuare și recuperare în circuitul de răcire) și a mai multor tipuri de fluide de răcire.

Suportul predictiv în timpul conducerii și funcțiile de management al energiei au fost evaluate în condiții reale de operare în cadrul unui ciclu reprezentativ de utilizare.

Noile strategii optimizate ale sistemului de cruise control utilizând datele de navigație BeNomad, strategia de control inteligent al alternatorului și noile actuatoare ale sistemului de răcire au fost testate și comparate cu strategiile și actuatoarele utilizate pe vehiculele din producția de serie.

Articole similare