Pentru plata automata a taxei de drum, companiile trebuie sa-si instaleze pe vehicule un dispozitiv de monitorizare, sa se inscrie pe site-ul oficial AAK si sa-si deschida un cont pe care sa-l incarce cu o suma de bani. Dupa aceea, sistemul de monitorizare GPS transmite automat catre AAK date privind distantele parcurse de vehicule, iar AAK calculeaza suma de plata si asigura decontarea din acel cont.
Ionut Podeanu, reprezentantul Trans Com, Prahova, considera ca „acest sistem de plata are avantajul ca exprima realitatea pe Ungaria, camionul merge dupa GPS si datele sunt culese de acolo, soferul nu mai coboara sa cumpere tichetul si nu mai pierde timp stand la rand sa plateasca. Blocam o suma de bani, dar am persoana care urmareste strict acest cont si alimentam cu suma necesara. Nu facem curse foarte multe dus-intors, stam mai mult pe Comunitate, incarc in cont o suma care sa acopere 2-3 treceri deodata. E greu pentru cei care fac tur-retur in permanenta.“
Si Gheorghe Silaghi, directorul Rozoti, foloseste acelasi sistem, singura problema pe care a intampinat-o din iulie este ca acel cont de la AAK trebuie verificat tot timpul din cauza intarzierii cu care banii intra in contul autoritatii maghiare: 4-5 zile. „Blocam lunar circa 30.000 de euro, dar nu avem probleme de cash-flow, am scapat de credite si leasinguri. Ne afecteaza doar in masura in care blochez banii pana cand clientul plateste factura“, a aratat acesta.
Mai multe detalii in numarul urmator al revistei.