Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Covid-19: 24 de reguli in transport si logistica pentru a evita contaminarea

Italia este cel mai afectat stat european de pandemia de Covid-19. Reprezentantii sectorului transporturilor si logisticii au solicitat autoritatilor un ghid pentru protectia impotriva coronavirusului, dar acesta nu a fost inca elaborat. Intre timp, Assologistica, Politehnica din Milano, Alumni Supply Chain Club si Otcr au elaborat un document prin care sunt recomande anumite comportamentele pentru a minimaliza contaminarea cu coronavirus.
Documentul este structurat in doua capitole si contorizeaza 24 de recomandari care pot fi puse in aplicare si de companiile romanesti.
I Gestionarea depozitului si a soferilor
1. Separati in mod clar activitatile depozitului intre zonele care pot lua contact cu mediul exterior (receptie si transport) si celelalte parti (stock & picking), evitand schimbul de personal. Evitati intrarea in depozit a personalului din alte departamente si a vizitatorilor.
2. Receptionerii, dispecerii si soferii trebuie sa poarte masca de protectie si manusi de unica folosinta la schimbul de documente si/sau bunuri. De asemenea, trebuie sfatuiti sa se spele pe maini cu produse speciale dupa fiecare contact. In acest scop, este necesar sa existe dispersere de dezinfectant pozitionate la loc vizibil si usor de utilizat.
3. Plasati, asa cum fac spitalele, elemente de separare (de exemplu, o panglica legata de un suport) astfel incat sa existe cel putin un metru de distanta fizica intre persoana care livreaza si cea care primeste documentele. Accesul soferilor este permis doar cate unul pe rand.
4. Daca exista o camera de asteptare pentru soferi, asezati un semn intre scaune pe care este scris mesajul „Nu va asezati, pentru siguranta dumneavoastra“, astfel incat sa nu li se permita sa stea impreuna.
5. Soferul, la livrarea si la colectarea marfurilor, trebuie sa poarte o masca; daca nu dispune de masca, oferiti-i una daca este posibil sau nu acceptati serviciul. Acest fapt genereaza un cerc vicios. Mastile trebuie utilizate corect. In multe cazuri au fost create spatii speciale unde soferii lasa documentele.
6. Daca este posibil, gestionati personalul de productie in schimburi separate si „inghetate”, fara a lasa posibilitatea unui schimb de tura. Pot fi create doua schimburi astfel incat persoanele care sunt pe aceeasi tura sa nu intre niciodata in contact intre ele, nici macar atunci cand se schimba tura.
7. La inceputul schimbului, verificati temperatura corpului lucratorilor cu termometre electronice, pentru a verifica orice oscilatie.
8. Vehiculele sau echipamentele nu trebuie sa fie utilizate de alti angajati in timpul schimbului. Inainte de reutilizarea de catre alt angajat, dezinfectati partile care intra in contact cu lucratorul (de exemplu, manerul terminalelor RFID). Furnizati dezinfectant pe care personalul sa-l utilizeze in acest scop.
9. Inainte de a incepe sau de a incheia un schimb de lucru, sau cand schimbati activitatea, spalati-va mainile cu apa (de preferinta fierbinte) si sapun.
10. Evitati orice activitati inutile, inclusiv inventarul stocurilor, curatenia asigurata de personal extern, proiecte neesentiale, cursuri de pregatire, cu exceptia cazului in care sunt directionate sa gestioneze situatiile de urgenta in curs.
11. Acolo unde este posibil, planificati cicluri saptamanale de igienizare pentru zonele de utilizare.
 
II Lantul de aprovizionare si masurile de preventie:
1. Evitati intalnirile si inlocuiti-le cu intalniri online. Daca intalnirile fata in fata sunt esentiale, trebuie limitat numarul participantilor, sa se pastreze distanta de siguranta de cel putin un metru intre oameni si sa fie respectata o distanta de cel putin un metru de masa.
2. Mariti distanta intre comenzile de reaprovizionare prin comenzi mai mari catre furnizori, dar evitand volume mari inutile de stocuri. De exemplu, daca dublam dimensiunea comenzilor de aprovizionare, reducem numarul de expedieri si riscul de contagiune la jumatate.
3. La fel ca in toate celelalte sectii, daca o persoana are simptome minime de SARS-CoV-2, asa cum sunt exprimate in Decretele Consiliului de Ministri, nu trebuie sa mearga la munca. Retineti ca cei care lucreaza in logistica este probabil sa insiste sa continue sa lucreze, mai ales daca sunt platiti la ora.
4. Pentru colaborarea cu lucratori temporari, introduceti oameni noi doar daca este strict necesar si dupa verificari specifice de sanatate. De exemplu, solicitati persoanei sa semneze o declaratie ca nu a intrat in contact cu persoane cu risc in ultimele 14 zile.
5. Acordarea de prioritate comenzilor cu livrare catre spitale catre distribuitori si catre cele mai afectate zone geografice si care vizeaza produse care sa-i trateze pe cei afectati de Covid-19 maximizeaza viteza de livrare chiar daca asta implica si costuri mai mari. In general, prioritizeaza furnizarea produselor de baza.
6. Toti oamenii din logistica (client, planificator etc.) care pot face munca de acasa trebuie sa o faca, reducand astfel probabilitatea de contaminare chiar si pentru cei prezenti.
7. Suspenda toate formele de partajare auto. Distribuie pe o perioada mai mare de timp orele de sosire a personalului pentru a reduce contactul in zonele aglomerate (intrari, turnichete si vestiare).
8. Minimizati acceptul platilor in numerar la livrare. Daca plata este obligatorie, este de preferat utilizarea cardului fara contact si asigurati-va ca acesta este atins doar de client.
9. Inchideti cantinele companiei si incurajati livrarea/servirea meselor la birou. Impiedicati accesul la masina de cafea pe cat posibil, fiind un loc cu risc crescut de contaminare.
10. Instruiti personalul si verificati ca masurile impuse sunt aplicate riguros.
11. Aceste precautii pot reduce productivitatea cu 15-20%. Managementul trebuie sa estimeze posibilitatea de a utiliza ore suplimentare/schimburi suplimentare ca sa nu fie prins nepregatit pentru varfurile de la final de luna.
12. Sprijina moral echipa in aceasta perioada de stres, informand si comunicand clar. Promoveaza formarea unui „simt al comunitatii” care sa faca oamenii sa se simta apropiati emotional, desi sunt fizic la distanta.
13. Sa aveti o comunicare proactiva cu toti colegii sociali, de exemplu sindicatele, impartasind eforturile si masurile luate.

Articole similare

Ad