Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cresc vânzările de semiremorci pentru intermodal

Roland W. Schacht, Regional Director Central Europe în cadrul Schmitz Cargobull, remarcă o tendință nouă care stimulează revenirea pieței de semiremorci după criză: faptul că Asia pierde tot mai mult supremația în supply chain, iar furnizorii construiesc capacități de producție mai aproape de Europa, în Turcia de exemplu, deci va fi nevoie de mai mult transport rutier, inclusiv de semiremorci care merg pe tren. Totuși, transportul intermodal reprezintă în continuare o pondere mică din transportul european, „însă vine puternic din urmă. Noi am vândut mai multe semiremorci pentru intermodal decât în trecut și cunosc tot mai mulți clienți care caută să își diversifice activitatea și să se specializeze pe acest segment. Problema este că nu există suficientă capacitate pe tren.“ Producătorul german se pregătește, așa cum subliniază și George Badea, product manager în cadrul Schmitz Cargobull România, pentru 2024 și 2030, când semiremorcile pentru intermodal vor ajunge să reprezinte 50% din piață. Acestea trebuie să fie adaptate astfel încât să poată urca și pe tren, să fie ușor de modificat retrofit și să dispună de soluții tot mai simple de ridicare și încărcare pe tren.

Rămânând în zona protecției mediului, producătorul german se pregătește și pentru reducerea emisiilor de CO2, stabilită prin Green Deal, și investește în vehicule care să permită un transport mai puțin poluant. Deocamdată din oferta sa fac parte modelele Eco Generation, a căror aerodinamică îmbunătățită reduce consumul de combustibil, deci și emisiile, și combinația Eco Duo, care scade emisiile de CO2 cu 25% prin creșterea volumului de marfă ce poate fi transportat cu un singur camion.

Articole similare

Ad