Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad

Daimler, arhitectura comuna pentru toate componentele pana in 2020

Pana la finalul acestei decade, Daimler Trucks va implementa o platforma globala comuna la nivel de componente pentru a ajunge rapid pe toate pietele pe care activeaza, dupa cum au afirmat oficialii companiei germane intr-o discutie cu membrii juriului International Truck of the Year.
Pentru a reduce costurile si pentru a fi mai eficient in termeni de productivitate, producatorul german lucreaza la implementarea unei platforme modulare la nivel de grup, ceea ce ii va permite sa alinieze componente comune in toate pietele unde este prezent.
 

„Tinta noastra este sa avem o platforma de componente de rulare completa pana la finalul acestei decade. Este ceva ce se intampla deja. In trecut, am fost primii din industrie capabili sa avem un motor destinat vehiculelor heavy-duty cu aceeasi tehnologie nu numai pentru Europa, dar si pentru SUA si Japonia. Dar acesta este inceputul unei calatorii, este doar startul. Anul acesta vom introduce in SUA un motor pentru vehiculele medium-duty, care este deja in Europa, iar peste doi ani va ajunge si in Japonia. Este un alt pas important pentru a aduce componentele noastre in piata. Deci pe langa motoarele heavy-duty vom avea o platforma comuna si pentru motoarele medium-duty“, a declarat dr. Wolfgang Bernhard, seful diviziei Daimler Trucks&Buses.
Pe langa motoarele heavy-duty, compania a ajuns sa implementeze si transmisiile sale dincolo de Ocean, in SUA, acolo unde in urma cu cinci ani rata de penetrare pentru cutiile de viteza automate era zero, iar in prezent a ajuns la aproape 60%. Acest tip de transmisie pentru propulsoarele heavy-duty va fi disponibil si pe modelele Fuso in Japonia, dar si in India, pe modelele BharatBenz, si pe piata din America Latina. In plus, pana in 2020 constructorul va introduce acelasi sasiu de camion pentru toate vehiculele comerciale grele din China, America Latina, Japonia si SUA. Urmatorul pas este legat de implementarea unei arhitecturi electrice comune. „Componentele electrice si electronice sunt foarte costisitoare din punct de vedere al dezvoltarii si cruciale din punct de vedere al calitatii si functionalitatii. Daca ai aceeasi arhitectura electrica, atunci toate sistemele, asa cum este de exemplu ABA 4 (Active Brake Assist), pot fi implementate intr-un timp foarte scurt pe toate pietele unde activezi. Totul se va intampla cu ajutorul unei unitati comune de control al conectivitatii, o cutie mica ce va permite utilizatorului sa aiba acces la sisteme de operare (Android), internet, GPS sau Bluetooth, si care se va regasi pe toate camioanele Daimler in Europa, regiunea NAFTA, Japonia, America Latina si multe alte tari. Acelasi lucru se va intampla cu designul cabinei, care va fi asemanator in China, Rusia si America Latina. Cu toate acestea, anumite componente cum ar fi sasiul, motoarele sau arhitectura electrica nu vor ajunge in anumite piete, acolo unde puterea de cumparare este mai mica. Ele vor fi inlocuite insa cu componente eficiente, insa nu atat de sofisticate. „Incercam sa ne focusam pe toate componentele importante pentru camion, atat pentru calitatea sa, cat si pentru costurile de productie, pentru clienti si beneficiile lor. Aceasta este baza strategiei noastre, in timp ce alti concurenti sa lupta sa conecteze unul sau doua puncte, noi lucram la tot ansamblul. Iar aceasta implementare va fi facuta pana in 2020“, a mai punctat seful Daimler Trucks.

Articole similare

Ad