Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Deschiderea spre nou ajuta comertul online din Romania

Lansata in aprilie anul trecut, divizia de retail online a Carrefour a inregistrat o dezvoltare neprevazuta, depasind toate asteptarile, comenzile s-au cvadruplat si in februarie s-a ajuns deja la limita maxima de capacitate. Urmeaza acum masuri de eficientizare si dezvoltare a proceselor, mai ales ca de curand Carrefour a inceput sa dezvolte conceptul de market place, ce presupune includerea pe site a produselor unor furnizori de nisa, primul dintre ei fiind Floridelux.ro.
 

Carrefour este primul mare retailer care a adus livrarea la domiciliu a produselor alimentare in Romania, piata unde lucrurile nu sunt inca asezate, dar au oportunitati de dezvoltare foarte mari, in conditiile in care tara noastra este in primele trei tari cu acces la internet prin banda larga si una dintre cele mai inovatoare in materie de internet, iar romanii sunt destul de deschisi la modernitate.

Pana anul trecut, Carrefour avea divizie online in mai multe tari, insa in Romania nu, iar decizia de a aduce si aici acest concept a venit ca urmare a increderii pe care managementul a acordat-o potentialului imens pe care il are tara noastra din punctul de vedere al comertului online. Astfel ca, la aproape un an de la lansare, Carrefour-Online.ro a devenit unul dintre principalii stalpi strategici de dezvoltare a retailerului pe piata din Romania. In acelasi timp, Vlad Ardeleanu, director formate de crestere si noi directii de dezvoltare Carrefour Romania, recunoaste ca „in momentul de fata nu putem spune ca suntem un jucator important pe piata de comert online, dar sunt convins ca in viitor vom deveni foarte importanti pe acest segment. Nu vedem niciun fel de restrictii.“
Desi in totalul vanzarilor online segmentul de produse alimentare nu are o proportie foarte mare, aceasta este directia in care se merge, Vlad Ardeleanu explicand ca pe pietele din vest exista studii care analizeaza contributia segmentului food la toata piata de online, iar ele arata ca in Anglia ar fi de 5-6%, in Franta de 1,5-1,8%, si in Italia de 0,8%. Nici macar in Statele Unite procentul nu este foarte mare, dar tendinta de a dezvolta cumparaturile online de produse alimentare si livrarea la domiciliu este evidenta, in conditiile in care si binecunoscuta platforma Amazon are ca prioritate dezvoltarea livrarilor de produse alimentare la domiciliu.
Aceasta noua directie de dezvoltare nu va afecta in niciun fel comertul traditional Carrefour, pentru ca, asa cum a aratat Andreea Mihai, marketing director Carrefour Romania, comertul online este o alta forma de comert, care nu il exclude pe cel traditional. Se poate ca o data pe saptamana, pentru ca nu are timp de cumparaturi, clientul sa opteze pentru cel online, insa atunci cand doreste, de exemplu, un produs electrocasnic, va dori sa il vada, sa il atinga, sa beneficieze de consiliere din partea vanzatorului.

Articole similare

Ad