Disputa legata de spatii proprii de depozitare versus spatii inchiriate nu a fost inca solutionata, dovada ca avantajele se schimba de la caz la caz, iar dezavantajul principal este ca in primii ani dupa investitie profitul companiei este afectat. Conditia principala este, totusi, sa ai capital de investit. Iar KLG Europe a demonstrat ca are, fiind una dintre putinele companii din industrie care a avut nu numai banii, ci si curajul sa investeasca in spatii proprii de depozitare. Compania are deja 25.000 m2 in Bolintin, la care se vor adauga in curand alti 21.000 m2, un teren de 6,5 ha asteptand in Turda sa intre in paine de indata ce va fi nevoie.
In ciuda crizei si a investitiilor masive facute, compania detinuta de oameni de afaceri olandezi si romani a cunoscut o dezvoltare continua inca din 2007, adaugand client dupa client. Cresterile de volume presupun insa eforturi masive de integrare si adaptare a sistemului IT si a personalului, de eficientizare continua a activitatii si de implementare a unor KPI tot mai stricti. Iar, de curand, cerintele de ecologie devin si ele conditii importante pentru obtinerea oricarui contract important.
KLG a urmat un plan de afaceri ambitios si curajos, investind peste 35 de milioane de euro in plina criza – 2010-2011 – in capacitati proprii de depozitare. Profitul operational al firmei a fost si el in crestere, in fiecare an, desi investitia intr-un centru propriu de depozitare nu este intotdeauna mai avantajoasa decat inchirierea. Si asta pentru ca, atunci cand piata a scazut, deci au crescut capacitatile de depozitare libere, clientii au putut renunta la contracte, deoarece chiriile mai bune care li se propuneau in alta parte le permiteau si acoperirea penalizarilor. Pe de alta parte, dezvoltatorilor nu le convine sa le plece un client mare, care ocupa 20.000 m2, de exemplu, astfel ca, asa cum constata Dragos Geletu, managing partner KLG Europe, cine a presat dezvoltatorul pentru reducerea chiriei a reusit sa transfere pierderea cauzata de reducerea volumelor si de tarifele mici practicate pe piata de logistica, catre dezvoltator. La randul sau, dezvoltatorul si-a permis o asemenea reducere a chiriei, in caz de forta majora, pentru clienti foarte mari, deoarece, avand investitii mari in mai multe puncte din tara sau de pe continent, poate beneficia de o dobanda mai mica decat un furnizor de logistica.
„Am avut o crestere dinamica si pe timp de criza: in 2008 am crescut cu 100% fata de 2007, dupa care am crescut din nou cu cel putin 50% in 2009 si, chiar si in 2010, cand piata a fost dificila, am cunoscut o crestere cu 30% a cifrei de afaceri“, a spus Dragos Geletu.
Iar 2011 a fost si el un an foarte bun. „Din aprilie 2011, piata a crescut incontinuu. Si, cum noi facuseram investitii majore in anii anteriori, din calculele noastre 2012 trebuia sa ne aduca o dezvoltare exploziva, mai ales ca urmau alegeri in majoritatea tarilor importante pentru noi, se organizau Campionatul European de Fotbal si Jocurile Olimpice …