Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Este nevoie de un calendar coordonat la nivelul UE pentru renuntarea la masurile de relaxare de pe timpul crizei Covid-19

Asociatia Olandeza de Transport si Logistica TLN pledeaza pentru o perioada "generoasa" de tranzitie pana la aplicarea din nou a reglementarilor din transportul de marfa de dinainte de criza medicala, astfel incat camioanele sa nu ajunga sa se opreasca de tot. Iar ministrul olandez al transporturilor si infrastructurii sprijina aceasta propunere si o va transmite mai departe Comisiei Europene, vizand cu precadere implementarea pe scara larga a coridoarele verzi si o reinnoire treptata a permiselor de conducere expirate si a certificatelor profesionale pentru toate statele membre.

Asta pentru ca, din cauza crizei medicale, au fost luate diverse masuri care sa faciliteze efectuarea curselor de transport in intreaga Europa: soferii pot continua sa conduca avand licenta expirata si timpii de condus au fost relaxati, fiecare stat membru determinand in dreptul sau ce masuri sa ia si ce masuri sa nu ia. Iar lipsa de uniformitate a creat si pana acum multa confuzie.
 
Iar cand se va renunta la aceste masuri si fiecare stat va face asta tot cand si cum va considera necesar, se va crea din nou confuzie. Si, in ceea ce priveste timpii de condus cel putin, lipsa de uniformitate la nivelul UE permite ca un sofer care se incadreaza in limitele acceptate intr-un stat sa fie amendat in alt stat, care are reguli mai stricte din acest punct de vedere.
 
TLN recomanda ca in perioada de trecere pana la revenirea la normal a masurilor sa se aplice reglementari uniforme, pe care sa le recunoasca toate tarile europene, iar aplicarea lor sa fie flexibila pentru o perioada mare de timp. Iar comisarul roman de transport, Adina Valean, a fost intrebata daca si cum poate coordona Comisia Europeana calendarul masurilor de relaxare.

Articole similare

Ad