Compania de transport de marfă Blue River își mărește flota de camioane electrice prin achiziția unui nou camion cu zero emisii, produs de Volvo Trucks. Camionul este al patrulea din flota electrică a companiei şi cel de-al doilea Volvo. După un FH Electric, Blue River a optat pentru un FM 4x2T de 40 de tone, echipat cu un pachet de 6 baterii cu o capacitate totală de 540 kWh (6 baterii de 90 kWh fiecare). Camionul oferă o autonomie de până la 300 de kilometri încărcat și va fi folosit pentru transportul mărfurilor cu temperatură controlată de la depozitul central Carrefour către hipermarketurile din București, în special Carrefour Orhideea, cu posibilitatea de a extinde traseul pe viitor.
Electricul atinge costuri de operare sub combustibilii clasici
La doi ani de la operarea primului camion electric din România, Blue River a reușit să atingă performanța de a optimiza costurile de operare a flotei sale electrice. Reprezentanții companiei susțin că, în acest moment, pentru rutele din Capitală, costul operării unui camion electric sunt mai mici decât cele pentru cele alimentate cu combustibil clasic. Acest lucru se datorează eliminării taxelor de acces în zona A a Capitalei pentru vehicule grele nepoluante și costurilor de întreținere.
„Noul camion electric a intrat în flota Blue River pe 5 iunie, chiar de ziua Internațională a Mediului Înconjurător. Această zi marchează pentru compania noastră un punct important pentru misiunea pe care am declarat-o încă de acum doi ani – de a deveni partenerul de transport al companiilor care integrează sustenabilitatea în principiile lor de business. Ne bucurăm să începem colaborarea cu Carrefour prin operarea acestui camion și să observăm că modelul nostru este urmat de tot mai multe companii din România. Întreaga echipă Blue River lucrează constant la dezvoltarea direcției sustenabile a activității și ne bazăm pe parteneri de încredere care înțeleg această misiune importantă pentru întreaga economie,” a declarat Alexandru Păun, General Manager Blue River.
„În acest moment, Volvo Trucks dispune de cea mai extinsă gamă de vehicule electrice în producția de serie, cu mii de camioane electrice Volvo livrate deja din 2019 și care operează cu succes în afacerile zilnice ale clienților. Gama de camioane electrice acoperă o diversitate de segmente de transport si, astfel experiența unică obținută ne permite să sprijinim clienții noștri și partenerii acestora cu cele mai bune soluții pentru a-și îndeplini obiectivele de sustenabilitate. Suntem bucuroși să vedem cum Blue River, compania căreia i-am livrat primul camion electric greu din România se extinde acum și continuă călătoria electromobilității prin achiziția modelului Volvo FM Electric – perfect potrivit pentru distribuția urbană. De asemenea, sunt foarte încântat să văd cum clienții clienților noștri, în acest caz Carrefour, susțin și iau decizia de a parcurge călătoria către sustenabilitate la care toți trebuie să luăm parte, pentru a schimba lumea în care vrem să trăim,”a adăugat Per Forsberg, Director General Volvo România. „Conștienți de amploarea businessului Carrefour și de impactul semnificativ al transportului asupra mediului, acordăm o atenție deosebită optimizării operațiunilor logistice. Împreună cu partenerii noștri, căutăm continuu soluții de transport mai ecologice. Integrarea camioanelor electrice este un pas important în strategia de reducere a amprentei de carbon, iar eforturile noastre vor continua să se concentreze pe dezvoltarea transportului sustenabil la nivelul companiei,” a declarat Dumitru Lapadat, Manager Transport, Carrefour România.
Pe 20 aprilie, Schmitz Cargobull România a organizat, pentru partenerii din rețeaua de service și jurnaliștii din presa de specialitate, un eveniment în cadrul căruia i-a livrat lui Alexandru Păun, directorul general Blue River, prima semiremorcă frigorifică electrică pe care producătorul german a vândut-o unui client din Europa.
Aceasta a fost achiziționată în leasing pe doi ani, are un preț dublu față de modelul frigorific similar, dar cu agregat diesel, și este echipată cu podea dublă, perete despărțitor pentru a se crea două zone de temperatură, podea silențioasă, sistem complex de închidere și de blocare a ușilor și șase elemente de protecție în partea de jos și două sus pentru ramă, care este coloana vertebrală a întregului vehicul.
Greutatea semiremorcii este similară cu a modelului cu agregat diesel, încărcarea bateriei durează două ore, iar autonomia este de 5-10 ore, în funcție de temperatura interioară și exterioară, și se poate extinde datorită axei cu recuperare de energie la frânare.
Durata de viață a bateriei este de 4.000 de cicluri de încărcare, deci dacă se încarcă o dată pe zi se ajunge la aproximativ 10 ani.
Schmitz Cargobull mai are circa 25 de cereri pentru S.KOe, mai ales din Germania, Spania și țările nordice, dar și în România mai există clienți interesați, și chiar Blue River ar putea, după o perioadă în care se urmăresc performanțele în condiții reale și modul în care se obișnuiesc șoferii cu noua semiremorcă, să comande noi unități. Iar în Slovenia există interes pentru ansamblurile formate din camion electric și remorcă având agregat electric. Termenul de livrare pentru semiremorca electrică este de 8-9 luni, puțin mai mare decât cele șase luni de la modelul frigorific cu agregat diesel.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit