Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Parlamentul European și Consiliul au ajuns la un acord provizoriu privind un nou cadru de coordonare a crizelor, care impune statelor membre să fie transparente în ceea ce privește măsurile pe care le vor adopta în situații de criză.

Actul de urgență și reziliență al pieței interne (IMERA), cunoscut anterior ca Instrumentul de urgență al pieței unice (SMEI), va permite Comisiei Europene să solicite informații vitale de la companiile aflate într-o situație de criză și, ulterior, să le atribuie comenzi prioritare pentru bunuri și servicii esențiale.

Instrumentul va stabili un nou sistem de pregătire pentru criză pe trei niveluri, care va ajuta la coordonarea activităților și va asigura furnizarea de bunuri relevante pentru criză în situațiile de urgență viitoare.

După criza generată de pandemia Covid, în ultimele săptămâni am asistat la perturbări severe la frontierele intra-Schengen și în statele membre, din cauza protestelor fermierilor. Acest lucru a dus la o situație nesustenabilă, cu blocaje și atacuri împotriva șoferilor profesioniști și a încărcăturii camioanelor. IMERA trebuie să ajute la abordarea rapidă a tuturor tipurilor de crize, deoarece va forța statele membre să faciliteze circulația transfrontalieră a bunurilor și serviciilor esențiale chiar și în cazul restricțiilor de circulație.

Statele membre vor trebui, de asemenea, să informeze Comisia, companiile și cetățenii cu privire la măsurile lor de criză după ce le-au adoptat.

„Salutăm în mod deosebit transparența sporită pe care o introduce IMERA. Informarea din timp cu privire la blocajele preconizate și în curs de desfășurare este crucială pentru operatorii de transport pentru a putea planifica și redirecționa planificarea acolo unde este posibil și pentru a evita întreruperile în lanțul logistic”, a subliniat Raluca Marian, directorul IRU Advocacy.

Se așteaptă ca Parlamentul European și Consiliul să aprobe acordul provizoriu în săptămânile următoare.

sursa poza: IRU

Președinția Consiliului și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu cu privire la adoptarea de reguli specifice privind timpii de conducere și de odihnă în cazul șoferilor profesioniști din turism.

Întrucât negocierile privind Pachetul Mobilitate 1, din 2020, s-au concentrat în principal pe transportul de mărfuri, șoferii de autocar implicați în turism au rămas cu reguli referitoare la timpii de conducere și odihnă nepotrivite muncii lor. Acum această problemă a fost rezolvată, legiuitorii europeni convenind asupra adoptării unor măsuri care să le permită șoferilor de autocar să își împartă

pauzele de odihnă de 45 de minute în două pauze de cel puțin 15 minute, să își amâne perioada de odihnă zilnică cu o oră o dată pe călătorie, cu condiția ca timpul total de conducere acumulat pentru ziua respectivă să nu depășească șapte ore, și să poată conduce circuite naționale mai lungi, de până la 12 zile (anterior această posibilitate exista numai pentru călătoriile internaționale).

Directorul IRU EU Advocacy, Raluca Marian, a declarat: „Noile reguli de conducere și de odihnă pentru turismul cu autocarul nu numai că vor îmbunătăți condițiile de muncă ale șoferilor, ci vor îmbunătăți și siguranța rutieră. Dispozițiile specifice pentru timpul de conducere și de odihnă vor permite șoferilor din turismul cu autocarul să reacționeze mai bine la programul pasagerilor, reducând în același timp semnificativ stresul generat de regulile improprii pentru turism”.

În plus, formularul de călătorie va fi înlocuit cu un formular digital după finalizarea unui studiu al Comisiei Europene, care ar trebui să fie un prim pas către crearea unei platforme operaționale bazate pe IMI pentru a încărca documente de control digitale.

Acest pas binevenit către digitalizare este susținut și de necesitatea de a modifica specificațiile tahografului cel târziu la 18 luni de la intrarea în vigoare a regulamentului, pentru a face diferența între serviciile regulate și cele ocazionale.

„Șoferii de turism cu autocarul își adaptează călătoriile în funcție de ritmul pasagerilor lor, noile reguli vor elibera întregul potențial al acestui mod de transport ecologic. Așteptăm cu nerăbdare ca Consiliul și plenul Parlamentului să aprobe oficial acordul, despre care sperăm că nu va crea nicio provocare. Acum este timpul să trecem la implementarea și aplicarea noilor reguli”, a conchis Raluca Marian.