Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În rezonanță cu investițiile consistente susținute de autoritățile locale pentru a face din Oradea un centru logistic și de producție strategic pentru regiunea de nord-vest a țării, dezvoltatorii imobiliari au ales la rândul lor acest oraș pentru proiecte industriale, iar CTP România este unul dintre aceștia, fiind constructorul terminalului de cargo aerian de pe Aeroportul Oradea.

La nivel internațional, CTP este prezent în zece țări și deține peste 11 milioane mp de spații logistice și industriale, iar în țara noastră are deja peste 2,6 milioane mp construiți (până la finele acestui an se estimează depășirea pragului de trei milioane mp). „Am ales Oradea datorită deschiderii și apetitului pentru business al autorităților locale – un exemplu foarte bun despre cum ar trebui să arate cooperarea între mediul public și cel privat“, a explicat Andrei Bențea, Senior Business Developer în cadrul CTP România, cu prilejul Galei Tranzit de Logistică.

La Oradea, dezvoltarea aeroportului și a terminalului cargo fac parte dintr-un proiect mai amplu, regional, de a face din oraș un centru strategic din punct de vedere logistic și economic. Iar acest lucru nu este posibil fără o infrastructură modernă, bine interconectată cu Europa. În prezent, autoritățile sunt în plină campanie de promovare a facilităților locale, din dorința de a atrage business în zonă. Poziționarea orașului este foarte bună, întrucât se află pe principalul coridor de tranzit către Vest, astfel că următorul pas firesc este să își adjudece și o cotă de transport pe cargo aerian, mai ales că, până în prezent, cea mai mare parte a volumelor de marfă care ajung în România pe avion (la București, Cluj sau Timișoara) provin din activitate de curierat.

Potrivit specialiştilor în cargo aerian, peste 70% din volumele de cargo aerian ale României pleacă sau vin către ţara noastră pe camion din alte aeroporturi din ţările apropiate. Statistica IATA arată că din Otopeni pleacă anual prin liniile aeriene partenere circa 7.000 de tone de marfă, însă expeditorii specializaţi pe cargo aerian estimează că România exportă/importă anual circa 90.000 de tone de marfă pe calea aerului.

Principalul motiv pentru care peste 80.000 de tone pleacă sau ajung în România pe camion către/dinspre alte huburi europene este că până în momentul de față nu a existat un terminal cargo aerian la standardele europene, coroborat cu un interes scăzut către această zonă de transport aerian.

Deschiderea terminalului cargo de pe aeroportul din Oradea oferă noi oportunităţi pentru exportatorii şi importatorii care au nevoie de transport aerian. Pe lângă faptul că este singurul aeroport din ţară cu un terminal cargo la capătul pistei de aterizare, Oradea este localizat pe aceeași rută pe care marfa iese din țară oricum pe rutier.

Dacă ţinem cont de faptul că aeroporturile din Budapesta şi Viena sunt foarte aglomerate, iar navetele rutiere care asigură încărcarea sau „road feeder service-ul” de la aeroport la clientul final sunt, de multe ori, camioane înmatriculate în România, consolidarea unui centru cargo aerian în România are şi mai mult sens şi şanse de succes.

Revista Tranzit pune în discuţie oportunităţile transportului cargo aerian în România în cadrul Galei de premiere a celor mai eficienţi operatori de logistică şi expediţii care operează în ţara noastră, chiar în Oradea, pe 4 aprilie.

Vom dezbate oportunităţile şi viitorul serviciului de transport cargo aerian împreună cu Răzvan Horga – directorul Aeroportului Oradea, Nicoleta Mosoia – director Kales Airline Services (agent în România pentru Swiss World Cargo, MSC Air Cargo, Sichuan Airlines ş.a.), Çağkan Torunlar – Regional Director Turkish Cargo, Vlad Feneşan – Area Head of Air Freight (RO, HU, BG, GR) DB Schenker şi Andrei Bentea (CTP Romania, dezvoltatorul real estate care a investit în terminalul cargo aerian de pe Aeroportul Oradea). Este aşteptat şi un reprezentant al Autorităţii Naţionale a Vămilor pentru a identifica în ce măsură reglementările fiscale şi vamale din România pot contribui la stabilirea României pe harta hub-urilor de cargo aerian din Europa.

Îi aşteptăm alături de noi pe toţi cei interesaţi de piaţa de servicii cargo aerian din România.

Puteți consulta programul integral al evenimentului aici: Gala Logistica 2024 – Traficmedia

Pentru înscrieri vă rugăm să ne scrieţi pe office@traficmedia.ro. Tel.: 0732 131 353 (Andreea Matei)