Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru CTE Trailers scăderea față de 2022 a înmatriculărilor de semiremorci noi cu prelată a fost mai mare decât scăderea pieței românești pe acest segment, „dar s-a situat la nivelul la care ne așteptam“, așa cum explică Ovidiu Pintilie, directorul comercial al companiei. „Asta din cauza faptului că în primul semestru din 2023 termenele de livrare și prețurile au continuat să crească, după care s-au stabilizat când au apărut primele semne de scădere a cererii. De vândut am vândut mai mult, mai ales că am făcut eforturi de destocare, dar nu toate unitățile au fost înmatriculate până la final de an.“ Un număr consistent de prelate livrate fuseseră comandate în 2022, când termenele de livrare ajunseseră uneori mai mult decât duble față de normal. În a doua jumătate a lui 2023 ele au început să scadă, pentru ca la final de an să revină la normal: 5-6 săptămâni pentru prelate (față de 3-4 luni, cât a fost cel mai lung termen de livrare pentru unele modele), 2-3 luni pentru frigorifice, unde cererea încă este mare, patru luni pentru basculante – care însă se vând, în mare parte, din stoc, fiind specificații standardizate – și mai mare în cazul trailerelor.

Pentru basculantele Meiller de construcții în schimb, 2023 a fost un an foarte bun, în care CTE Trailers și-a consolidat locul al doilea pe piață, pe care l-a obținut în premieră în 2022. Înmatriculările totale din România au fost mai mici cu 10-15% decât în 2022, dar în cazul CTE ele au crescut, „și probabil suntem singurul producător care a reușit asta. Este o creștere organică, pe care am atins-o pentru că am convins mulți clienți noi să cumpere Meiller pentru prima dată, după ce le-au văzut la alte firme și au înțeles că serviciile noastre post-vânzare – foarte importante pe acest segment – sunt cel puțin la nivelul pe care și-l doresc.“ Trailerele Faymonville și Max Trailer au atins în 2023 un vârf istoric după mai mult de 10 ani de prezență în România, „peste așteptările noastre“, inclusiv datorită unor proiecte deosebit de interesante.

De exemplu, CTE a livrat, în urma unor licitații câștigate în 2022, primele peridocuri Faymonville specializate pentru transport de lemn lung, un model care în mod tradițional era furnizat în România de un alt producător. Acestea au intrat deja în exploatare și reacțiile sunt pozitive, „astfel că sperăm să fie doar primele livrări ale noastre pe această nișă“.

Kaatje este o combinație de 3+8 axe ce permite sarcini utile de 120 t și a fost achiziționată de compania belgiană All Exeptional. Trailerul are la bază un CombiMAX cu lățime de 3.000 mm și cu platformă din oțel proiectată pentru transportul preselor industriale și echipamentelor de construcții și terasament.

Axele pendulare de 17,5″ de tip PA-X asigură o înălțime de încărcare foarte scăzută și fac ca vehiculul, în ciuda dimensiunilor, să fie ușor de manevrat și echipat optim pentru intrările în șantier și pe teren denivelat.

Platforma de încărcare cu lungime de 14.000 mm a trailerului cu opt axe poate fi extinsă telescopic cu încă 7.400 mm și o nișă pentru șinele excavatorului poate găzdui la nevoie brațele articulate ale echipamentelor transportate, cu efect pozitiv asupra înălțimii totale. Șasiul cu trei axe poate fi îndepărtat dacă este necesar, pentru o suprafață suplimentară de încărcare de 4.500 mm, iar rampele duble oferă un unghi ideal chiar și pentru mașinile cu gardă la sol redusă.