Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Autovehiculele comerciale ușoare Mercedes-Benz au avut un rol important în diverse industrii de-a lungul decadelor, fiind apreciate de antreprenori, curieri, ofițeri de poliție, paramedici și fani ai autorulotelor. Anul acesta, Mercedes-Benz sărbătorește mai multe momente semnificative:

●  Acum 55 de ani (1969): Începutul producției primelor autovehicule comerciale ușoare Hanomag-Henschel la Bremen

●  Acum 40 de ani (1984): Ultimul furgon T1/TN a ieșit de pe linia de asamblare din Bremen

●  Acum 35 de ani (1989): Modernizarea modelului T1/TN cu motoare noi și îmbunătățiri aerodinamice

●  Aproape 30 de ani (1995): Introducerea modelului Sprinter, care scrie o poveste de succes de aproape 30 de ani.

1969 (55 de ani): Cunoscută anterior ca Hanomag-Henschel, Bremer

În septembrie 1969, acum 55 de ani, primul autovehicul comercial ușor Hanomag-Henschel a fost produs la fosta fabrică Borgward din Bremen, după ce producția a fost transferată de la fabrica din Hamburg-Harburg. În aceeași perioadă, Daimler-Benz a achiziționat 51% din acțiunile Hanomag-Henschel, comercializând vehiculele sub numele Mercedes-Benz L 306. Până la sfârșitul anului 1970 și începutul lui 1971, Daimler-Benz a preluat restul acțiunilor și a continuat producția modelului L 306 până în 1977.

1984 (40 de ani): Ultimul furgon T1/TN a ieșit de pe linia de asamblare din Bremen

Acum 40 de ani, pe 19 iulie 1984, a fost produs ultimul furgon din seria T1/TN la fabrica Mercedes-Benz din Bremen, după ce au fost construite 290.958 de unități. Acest moment a marcat încheierea producției de autovehicule comerciale la Bremen, care a devenit ulterior o fabrică dedicată exclusiv autoturismelor. De atunci, producția T1/TN a fost concentrată la fabrica din Düsseldorf, unde între 1980 și 1995 au fost produse aproape 660.000 de autovehicule comerciale din această serie.

1989 (35 de ani): Modernizarea completă a modelului T1/TN

Lansat în 1977, modelul T1/TN a fost revizuit tehnic și îmbunătățit în martie 1989, având ca obiective principale creșterea puterii, a vitezei și reducerea emisiilor. Noile motoare au fost recunoscute cu titlul „Diesel 1989”. Această modernizare a marcat finalul anilor agitați din decada ’80 pentru fabrica din Düsseldorf, care a produs aproximativ 900.000 de autovehicule comerciale până în 1992.

Modificările vizuale ale produselor au inclus izolarea stâlpilor de susținere a parbrizului pe versiunile cu plafon înalt și o nouă bară de protecție, fără fante. Aceste modificări de design au îmbunătățit aerodinamica cu până la 25%, contribuind la o eficiență aerodinamică crescută și la o reducere semnificativă a consumului de combustibil. De exemplu, un autovehicul comercial cu plafon normal a înregistrat o scădere a consumului de combustibil de aproape 23% la o viteză constantă de 100 km/h.

Succesul modelului T1/TN în diverse industrii se datorează versatilității sale, care include opțiuni variate pentru uși culisante laterale și din spate, cu unghiuri de deschidere de 90°, 180° sau 270°, adaptate dimensiunilor europaleților. În total, au fost disponibile 252 de variante direct din fabrică.

1995 (30 de ani): Sprinter-ul este moștenirea legendarului T1/TN

În 1995, Mercedes-Benz a lansat Sprinter, un nou furgon care a marcat un reper important, fiind primul autovehicul comercial cu stea care a avut un nume în loc de coduri simple din litere și cifre. Această inovație a deschis calea pentru o ofensivă de produse de succes în segmentul autovehiculelor comerciale ușoare ale mărcii.

Sprinter-ul a fost lansat după modelul legendar T1/TN, care a fost produs în aproape un milion de unități pe parcursul a 18 ani. Deși a păstrat conceptul tehnic de bază al T1/TN, Sprinter a revoluționat designul, având o caroserie autoportantă cu propulsie spate, de înaltă performanță, un șasiu modern cu suspensie independentă pe față și echipamente de siguranță avansate. Aceste caracteristici, împreună cu motoarele puternice, au făcut din Sprinter un produs polivalent, devenind prima alegere în diverse industrii, o poziție pe care o menține și astăzi.

La începutul lui 2024, Mercedes-Benz a redefinit segmentul large vans cu noul Sprinter, care aduce îmbunătățiri semnificative în siguranță, confort și conectivitate digitală, păstrând flexibilitatea. Actualul eSprinter marchează o nouă etapă în strategia de electrificare a mărcii, oferind eficiență, autonomie și volum de încărcare, făcându-l un vehicul versatil.

Anul viitor, Mercedes-Benz Vans va sărbători cea de-a 30-a aniversare a modelului Sprinter, iar modelul Vito, din segmentul de autovehicule comerciale de dimensiuni medii, va celebra și el aceeași aniversare.

Informații suplimentare despre Mercedes-Benz pot fi găsite pe site-ul oficial www.mercedes-benz.com, iar pentru subiecte și evenimente actuale legate de Mercedes-Benz Cars & Vans, vizitați canalul @MB_Press X la www.twitter.com/MB_Press.

Mercedes‑Benz Vans a încheiat 2022 cu 411.000 utilitare livrate, cu 4% mai mult decât în anul anterior. Dintre acestea, 14.700 sunt vehicule electrice – eVans (+15%).

Mercedes‑Benz Vans oferă deja patru modele cu propulsie electrică cu baterie, iar din primul trimestru al acestui an vor fi disponibile și autoutilitarele eCitan și EQT, având consum de putere combinat (WLTP) de 18,99 kWh/100 km şi emisii de CO2 combinate (WLTP) de 0 g/km.

Grupul german își pregătește forţa de vânzări pentru viitor, cu accent pe diferitele nevoi ale clienților internaționali. O atenţie deosebită este acordată piețelor și industriilor aflate în creștere. În America de Nord, cea mai importantă regiune străină, vânzările au crescut cu o cincime anul trecut, ajungând la 73.800 de unităţi Sprinter și Metris (Vito). SUA a înregistrat cea mai puternică creștere pe continent, cu +20%. Pe piața internă, Germania, au fost livrate 113.200 de autoutilitare (+15%).

Al patrulea trimestru al 2022 s-a încheiat cu o creștere semnificativă a vânzărilor, mix-ul sănătos de vânzări și produse determinând creșterea livrărilor. Din octombrie până în decembrie 2022, 121.500 de utilitare au fost vândute de Mercedes-Benz în întreaga lume (+14%). Principalele piețe au fost pe creştere: Germania (T4 2022: 40.800 de unități, +45%) și Europa (T4 2022: 81.800 de unități, +24%). Vânzările autoutilitarelor din gama medie eVito, eVito Tourer în segmentul premium și ale Clasei V și EQV în segmentul de lux au crescut cu 11%, până la 47.500 de unități în trimestrul al patrulea din 2022. 66.000 de unități Sprinter (inclusiv eSprinter) au fost livrate în segmentul de furgonete mari (+9%), în timp ce pe segmentul comercialelor uşoare mici – Citan și T-Class – s-au înregistrat rezultate spectaculoase (T4 2022: 8.000 de unități, +125%).