Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerț digital pentru brandurile B2C și B2B, subliniază importanța adoptării modelului de marketplace-uri B2B ca strategie vitală pentru extinderea și succesul companiilor în piețele competitive actuale. Aceste marketplace-uri au schimbat comportamentul consumatorilor și au stabilit noi standarde, oferind beneficii, precum loializarea clienților, venituri crescute și o gamă variată de produse.

Conform Digital Commerce 360, vânzările generate de marketplace-urile B2B au crescut de la 24,6 miliarde USD în 2020 la 260 de miliarde USD în 2023. De asemenea, peste jumătate dintre cumpărătorii business au raportat că au avut permisiunea companiei în care activează să facă achiziții de pe cel mai mare marketplace B2B, Amazon Business.

Modelul marketplace-urilor B2B oferă beneficii semnificative companiilor care doresc să-și crească veniturile fără riscurile extinderii tradiționale. Aceste platforme aduc laolaltă mai mulți furnizori pentru a oferi o gamă variată de bunuri și servicii, adaptate cumpărătorilor de afaceri. Comparativ cu piețele tradiționale, marketplace-urile B2B oferă avantaje cumpărătorilor B2C, fiind mai ușor de utilizat, mai convenabile și adesea mai accesibile datorită reducerilor de volum.

Adoptarea modelului de marketplace B2B aduce numeroase beneficii. În primul rând, creșterea veniturilor, prin accesarea unei baze extinse de cumpărători și explorarea unor surse variate de venit, cum ar fi comisioanele, publicitatea, abonamentele, generarea de lead-uri și monetizarea datelor. În al doilea rând, loializarea clienților, prin transformarea într-un “one-stop shop” care oferă o gamă variată de produse și adună date valoroase despre preferințele clienților și performanțele unităților de stocare (SKU). În al treilea rând, extinderea gamei de produse, fără necesitatea extinderii spațiului de depozitare sau dezvoltării unor noi lanțuri de aprovizionare, și creșterea rezilienței prin aprovizionarea de la mai mulți furnizori.

„Modelul marketplace-urilor B2B nu este doar o tendință, este o strategie ce transformă și care le permite afacerilor să se extindă eficient și durabil. La VTEX, credem în capacitatea marketplace-urilor de a stimula creșterea, de a crește gradul de loializare a clienților și de a extinde oferta de produse fără “riscurile tradiționale” ale expansiunii. Platforma noastră este concepută pentru a sprijini business-urile în această călătorie, oferind baza tehnologică și îndrumarea strategică necesare pentru a reuși în economia digitală. Infrastructura noastră de comerț digital asigură o creștere profitabilă pentru 2.600 de companii B2C și B2B din 43 de țări din întreaga lume.”,

a declarat Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer al VTEX.

Înainte de lansarea unui marketplace, este esențială evaluarea pregătirii afacerii pe câteva criterii. Adaptabilitatea și reziliența sunt cruciale; business-ul trebuie să accepte schimbarea, iar echipa să colaboreze eficient pentru gestionarea transformării. Deciziile strategice privind structura marketplace-ului, implicarea furnizorilor și logistica trebuie detaliate. Considerațiile privind modelul de afacere includ decizia dacă vânzările vor fi gestionate intern sau de către selleri și maturitatea operațiunilor de ecommerce, cum ar fi integrările de inventar și comenzi și rețeaua de aprovizionare. Alegerea partenerului tehnologic trebuie să se alinieze cu evoluția marketplace-ului, un exemplu fiind Macromex, care și-a transformat operațiunile de ecommerce B2B cu ajutorul platformei VTEX.

Unul dintre clienții VTEX, Macromex, fondată în 1994, cu sediul în București, a întâmpinat provocări majore în timpul pandemiei de COVID-19, inclusiv lipsa forței de muncă, afectând modelul său tradițional de vânzări. Pentru a-și digitaliza afacerea B2B, Macromex a ales VTEX datorită flexibilității și adaptabilității platformei la nevoile specifice ale industriei hoteliere și restaurantelor.

Integrarea capacităților B2B ale VTEX a automatizat procesele de preluare a comenzilor, reducând erorile și eliberând personalul pentru sarcini cu valoare adăugată. Această schimbare a adus beneficii pe termen lung și a îmbunătățit eficiența operațională. Lansarea platformelor bocado.ro pentru specialiștii HoReCa și mercadi.ro pentru proprietarii de magazine alimentare a generat rezultate impresionante, oferind asistență 24/7, gestionare simplificată a comenzilor, vizibilitate financiară sporită și prețuri personalizate prin funcțiile avansate ale VTEX.

În calitate de partener AWS, VTEX folosește tehnologii de ultimă oră pentru a oferi soluții eficiente și personalizabile, îmbunătățind infrastructura de comerț digital a Macromex. Parteneriatul a permis companiei Macromex să ofere clienților soluții rapide și moderne de aprovizionare, să reducă costurile operaționale și să își extindă baza de clienți, consolidându-și poziția de lider în sectorul alimentelor congelate.

Mai multe detalii pot fi găsite pe site-ul VTEX, despre cum a devenit VTEX platforma de comerț aleasă de Macromex și de alte branduri renumite, așa cum Colgate, Motorola, Samsung, Under Armour, Whirlpool și multe altele.

Goodyear a primit prestigios rating de „Master” din partea DAF pentru al treilea an consecutiv. Acest titlu reprezintă o recunoaștere a performanței în ceea ce privește dezvoltarea produselor, suportul pentru operațiuni și alinierea la obiectivele de afaceri ale DAF, conform evaluării programului lor de gestionare a performanței furnizorilor (SPM).

Furnizorii sunt eligibili pentru trei categorii, așa cum Achiever, Leader și Master. Categoria „Master” este rezervată furnizorilor care demonstrează în mod constant performanțe remarcabile și care promovează activ colaborarea cu DAF.

Menținerea ratingului „Master” de către Goodyear subliniază angajamentul său față de colaborarea strânsă cu producătorii de echipamente originale (OEMs). Prin menținerea acestui statut prestigios timp de trei ani consecutivi, Goodyear și-a demonstrat capacitatea de a oferi o valoare excepțională clienților săi.

„Suntem mândri să primim calificativul «Master» din partea DAF pentru al treilea an consecutiv. Această recunoaștere este o dovadă a eforturilor neîncetate ale echipelor noastre de a oferi produse de înaltă performanță și un suport excelent pentru DAF. De asemenea, reflectă parteneriatul profund între Goodyear și DAF, construit pe încredere, calitate și succes reciproc.”,

a declarat Xavier Fraipont, vicepreședinte comercial PBU EMEA la Goodyear.

„Rămânem dedicați să atingem cele mai înalte standarde de calitate și excelență în servicii, și așteptăm cu nerăbdare colaborarea noastră cu liderii din sectorul vehiculelor grele de marfă în anii următori. Prin prioritizarea nevoilor și preferințelor clienților noștri, Goodyear se asigură că produsele și serviciile sale oferă valoare și satisfacție. Această dedicare față de centrarea pe client se reflectă în fiecare aspect al operațiunilor Goodyear, de la dezvoltarea produselor până la asistența post-vânzare.”,

a adăugat Xavier Fraipont.