Transportul cu autocarul, activitatea de referinta a grupului Eurolines, a inregistrat cresteri importante in ultimul an, dovada a faptului ca strategia de innoire a flotei cu opt autocare (in 2014) a fost o mutare castigatoare. Doua linii internationale noi, pe Anglia si Suedia, au fost deschise incepand cu aceasta vara si in paralel se primesc tot mai multe cereri pentru curse charter. Tocmai din acest motiv nu este exclusa achizitia de autocare noi in 2015 sau in 2016.
Cursele regulate catre Marea Britanie – doua pe saptamana – au fost introduse in oferta Eurolines de la inceputul lui iunie a.c., iar fluxul de calatori din Romania catre Regatul Unit este deja foarte bun. La 1 iulie urmau sa fie demarate si cursele catre Suedia si se analizeaza deschiderea liniei Bucuresti-Budapesta. Pentru liniile noi se folosesc autocarele Scania Beulas, achizitionate anul trecut.
De altfel, autocarele noi se folosesc in proportie de 80% pe liniile regulate internationale, insa, in functie de grafic si de solicitari, pot fi alocate si pentru curse turistice scurte sau VIP. Foarte multi dintre pasagerii care raman fideli transportului cu autocarul il prefera din cauza posibilitatii de a prelua mai mult bagaj. Si pe langa cei care lucreaza in vest sunt si multi etnici, in special pe linia Romania-Germania, care calatoresc periodic.
Calitatea se reflecta in tarif
La cursele de linie, Eurolines practica un tarif de 0,85 euro/km cu autocarele noi, respectiv 0,78-0,8 euro/km cu cele mai vechi, a declarat Cristian Baciucu, director general Robus Transport, compania din cadrul grupului care efectueaza serviciile de transport. Pentru cursele ocazionale externe tariful este de 1-1,1 euro/km, in functie de distanta si mai ales de intervalul de timp alocat.
Trei dintre subcontractori au achizitionat deja autocare Scania Beulas, iar in perioada urmatoare alti doi parteneri Eurolines intentioneaza sa cumpere acelasi tip de vehicule. „Este foarte important ca si colaboratorii nostri sa ofere acelasi standard de calatorie, fiindca altfel fie primesc un pret mai mic, fie isi pierd prioritatea in alocarea curselor. Este adevarat ca pretul de achizitie este destul de mare, dar si incasarile sunt bune, iar aparatele de vandut racoritoare de la bord s-au bucurat de mare succes. De altfel, incasarile din vanzarile de bilete au crescut cu 10% in ultimul an, ca dovada a faptului ca publicul a salutat achizitia noilor autocare. Cel mai important, costu- rile de operare au scazut semnificativ, deoarece masinile noi nu prea au cheltuieli de intretinere si, in acelasi timp, s-a renuntat la vehiculele …