Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Green Deal: Asociațiile de logistică din UE cer implementarea rapidă a Pachetului „Fit for 55“

Accelerarea „tranziției către un transport verde” în Europa! Acesta este scopul proiectului „Fit for 55”. „Biroul comun” FNTR-BGL-NLA, asociațiile profesionale ale transportatorilor din Franța, Germania, respectiv Țările Nordice, salută Acordul Verde și țintește obiective comune.

Cele trei asociații subliniază faptul că sectorul rutier de transport marfă a adus deja o contribuție semnificativă la sustenabilitate în ultimii 20 de ani, reducând emisii de NOx și CO2, precum și hidrocarburile și particulele fine de praf, cu 87,8% până la 97,5% și este gata să facă față noilor provocări. Totuși, „tranziția verde” trebuie să fie una justă, prin urmare, ar trebui acordată o atenție deosebită creșterii potențiale a tarifelor la energie și măsurii în care utilizatorii finali sunt capabili să suporte astfel de creșteri. „Sectorul public nu va putea finanța singur <<tranziția verde>>. Acest lucru este valabil în special pentru transportul rutier de mărfuri de dimensiuni medii. Este necesară o industrie solidă din punct de vedere financiar.“

Soluțiile alternative de transport sunt încă scumpe. Spre exemplu, arată BGL, prețul pentru un camion electric de distribuție urbană este de trei până la patru ori mai mare decât un camion convențional. Pentru camioanele electrice de transport internațional, asociația spune că trebuie să mai așteptăm încă patru ani, în timp ce varianta pe hidrogen va apărea în producție de serie abia în 2027.

Comisia Europeană are în plan reducerea emisiilor de gaze cu efect de seară cu cel puțin 55% până în 2030. Pentru acest lucru a pus pe agenda de lucru a Parlamentului pachetul „Fit for 55”, un pachet legislativ semnificativ ce include măsuri în mai multe sectoare și industrii.

Articole similare

Ad